سه شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۸
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۳۸۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

سفر هیات سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه به ایران

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو از سفر هیاتی از سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی روسیه موسوم به 'روس سلخوز نادزور' به کشورمان خبر داد.

بخش دیپلماسی رسانه ای و عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: به دنبال درج فهرست 18 شرکت ایرانی تولید کننده محصولات آبزی در تارنمای سازمان فدرال گمرکات روسیه، هیاتی از سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی این کشور عازم ایران شد.

این هیات در قالب دو گروه برای برگزاری کارگاه آموزشی ( تطبیق استاندارهای موجود با استانداردهای مورد نظر روسیه ) و بررسی زمینه های صادرات محصولات لبنی و طیور و نیز بازرسی از شرکت های تولید کننده این محصولات عازم تهران شد.

این هیات قرار است علاوه بر بازدید از دو شرکت تولیدی محصولات آبزی واقع در استان بوشهر از شرکت های کاله ، پگاه و دو شرکت تولید گوشت مرغ و یک شرکت پرورش گاو شیری بازدید به عمل آورند.

به گفته سفارت ایران در مسکو، پس از انجام کارگاه آموزشی، شرکت های تولید کننده محصولات آبزی می توانند محصولات خود را به بازار بزرگ روسیه و سایر کشورهای عضو اتحادیه گمرکی اعم از قراقستان و بلاروس صادرات کنند.

سفارت ایران خاطرنشان کرد: در صورت اعمال مدیریت صحیح داخلی ، گشایش بازار جدید صادرات محصولات آبزی می تواند نقش موثری در توسعه این صنعت ، تولید ثروت و ایجاد اشتغال در کشورمان ایفا کند.

این هیات در حالی به ایران سفر کرده است که معاون سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه موسوم به 'روس سلخوز نادزور' روز جمعه اعلام کرد که این کشور احتمالا در ماه جاری میلادی واردات ماهی و محصولات شیلات را از ایران آغاز می کند.

الکسی الکسیینکو گفت: هیاتی از این سازمان هفته آینده راهی ایران می شود تا بررسی های پیش از واردات را انجام و تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

وی افزود: کار انتقال این محصولات به محض بازرسی از محموله آغاز می شود و حتی ممکن است واردات هفته آینده انجام شود.

مسکو در ماه اوت سال جاری واردات محصولات کشاورزی، ماهی و سایر مواد غذایی را از آمریکا، کانادا، استرالیا و کشورهای اروپایی در واکنش به تحریم های این کشورها علیه روسیه ممنوع کرد.

'سید حسن صالحی' رئیس سازمان شیلات ایران اواسط مهر ماه اعلام کرده بود با توجه به نیازهای موجود، زمینه اولیه برای صادرات آبزیان و دیگر محصولات شیلاتی به کشور روسیه فراهم شده است.

 

 

 

 

 

ایرنا

(سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳) ۰۹:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها