پنج شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۳
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۳۶۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

قبرس، دروازه تجارت و ارز ایران

رایزن اقتصادی قبرس شمالی در ایران ابراز امیدواری کرد: با توجه به زمینه‌های گسترده‌ای که در حوزه‌های نفت و گاز، کشاورزی و صنعتی در قبرس شمالی وجود دارد این کشور در آینده نزدیک به دروازه تجاری ایران برای بازرگانان و فعالان تجاری کشور تبدیل شود.

کریم خسرویان  اظهار کرد: با توجه به موقعیت استراتژیکی کشور قبرس در منطقه مدیترانه و همچنین مبادلات اقتصادی که بین تجار و تولیدکنندگان و صنایع مختلف با این کشور وجود دارد درصددیم تا با معرفی موقعیت قبرس به عنوان یک بازار هدف برای تجار، واردکنندگان و صادرکنندگان داخلی، مبادلات خود با این کشور را گسترش بدهیم.

وی ادامه داد: در صورتی که یک پل اقتصادی بین ایران و قبرس به وجود آید حجم مبادلات بین دو کشور بالا رفته و یک دروازه اقتصادی و تجاری از کانال قبرس شمالی برای اقتصاد ایران باز خواهد شد.

خسرویان درباره زمینه‌های همکاری میان ایران و قبرس شمالی گفت: خوشخبتانه قبرس سرزمینی بکر است و زمینه‌های مختلف فعالیت در آن وجود دارد از این رو سرمایه‌گذاری اقتصادی در آن به نتیجه خواهد رسید.

رایزن اقتصادی قبرس در ایران افزود: موقیعت قبرس از نظر اقتصادی همانند کشورهای CIS در سال 1990 است و هرگونه زمینه اقتصادی را می توان در آن متصور شد بنابر این چنانچه بتوانیم کالا و خدمات با کیفیت و مطابق استانداردهای بین‌المللی در این کشور تولید و عرضه کنیم سهم بزرگی از بازار قبرس را در اختیار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به از دست دادن بازارهای هدف منطقه اظهار کرد: علیرغم وجود کشورهای همسایه عراق و افغانستان نتوانسته‌ایم آن طور که باید این بازارها را در اختیار بگیریم و منافع اقتصادی زیادی از کشورهای موصوف به دست بیاوریم در حالی که با یک مدیریت صحیح اقتصادی و برقراری پل مبادلاتی می‌توانستیم سهم بیشتری از بازار عراق و افغانستان را به خود اختصاص بدهیم.

خسرویان در بخش دیگری از سخنان خود از تحصیل دو هزار دانشجوی ایرانی در قبرس خبرداد و گفت: کیفیت آموزشی در این کشور بالا است و تدریس به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد از این رو دانشجویانی که بخواهند در قبرس درس بخوانند می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند.

رایزن اقتصادی قبرس شمالی در ایران گفت: دانشجویان ایرانی علاقمند به تحصیل در قبرس شمالی می‌توانند از امکان بورسیه و برخی تخفیفات جهت تحصیل در دانشگاههای این کشور استفاده کنند.

 

 

 

 

 

ایسنا

(پنج شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها