چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۶۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

مجوز صادرات آبزیان 18 شرکت به روسیه صادر شد/توافق قطعی صادرات سبزی و صیفی به روسیه

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد گفت:‌ با سفر رئیس شورای تجاری روسیه - ایران و اکیپ همراه توافق برای صادرات سبزی و صیفی به روسیه انجام شد و توافق برای صادرات سیب، انگور و لبنیات هم در دستور کار است.

هومن فتحی  با اعلام این خبر گفت:‌رئیس شورای تجاری روسیه - ایران به همراه هیأتی از نمایندگان سوپرمارکت‌های بزرگ روسیه از دو روز پیش در ایران حضور دارند.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد افزود: با حضور این هیأت توافق برای صادرات سبزی و صیفی به کشور روسیه منعقد شده است و موافقتنامه صادرات سیب و انگور و لبنیات نیز منعقد خواهد شد.

وی افزود: این هیأت برنامه بازدید از باغات کشور، صنایع بسته‌بندی، سورتینگ، کارخانه‌های لبنی و سردخانه‌ها را دارند.

فتحی گفت: این هیأت تجاری علاوه بر بحث تجارت محصولات کشاورزی، نحوه نقل و انتقالات بانکی و مالی را بررسی نیز بررسی می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد گفت: حضور هیأت‌های روسی در ایران بعد از مذاکرات اخیر وزارت جهاد کشاورزی ایران با وزیر کشاورزی روسیه و تفاهم راهبردی دوجانبه صورت می‌گیرد.

وی افزود: پیش از این هم مجوز بهداشتی برای صادرات 18 شرکت تولید محصولات آبزی به روسیه برای اولین بار در تاریخ تجارت دو کشور صادر شده و این صادرات انجام می‌شود.

این هیئت هم اکنون در کشورمان حضور دارند.

 

 

 

 

فارس

(چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳) ۱۳:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها