سه شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۲
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۵۳۶۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

نوشابه‌های رژیمی هم مضرند

یک کارشناس تغذیه معتقد است: ترکیب و میزان شکر موجود در نوشابه‌های رژیمی تفاوت زیادی با نوشابه‌های معمولی ندارد.

علی اشرف رشیدی ، به مقایسه نوشابه‌های رژِیمی و معمولی پرداخت و اظهار کرد: تنها تفاوت نوشابه‌های رژیمی با انواع معمولی آن نوع قندی است که در آنها استفاده می‌شود.


این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه در تولید نوشابه‌های رژیمی از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده می‌شود، افزود: مصرف نوشابه‌های رژیمی همچون سایر انواع نوشابه‌ها میزان ابتلا به دیابت را افزایش داده و باعث بالا رفتن قند خون می‌شود.

رشیدی با تاکید بر اینکه تصور مردم در مورد نوشابه‌های رژیمی و استفاده از آنها تصور درستی نیست، افزود: ترکیب و میزان شکر موجود در نوشابه‌های رژیمی تفاوت زیادی با نوشابه‌های معمولی ندارد و ترکیب همه آنها تقریبا یکی است و استفاده از آنها باید محدود شود.

به گفته رشیدی مصرف بیش از اندازه نوشابه‌ها زمینه‌های چاقی را در افراد به وجود می‌آورد و توصیه می‌شود افرادی که چاق هستند از انواع نوشابه‌ها استفاده نکنند.

این کارشناس تغذیه مصرف زیاد نوشابه‌ها را توصیه نکرد و افزود: نوشابه‌ها در نهایت برای سلامت افراد مفید نیستند، چرا‌که در ترکیب آنها هیچ نوع مواد مغذی یافت نمی‌شود.

وی همه انواع نوشابه ها را شامل ترکیبات شیمیایی، عصاره، گاز، آب و شکر دانست و گفت: هیچ یک از این مواد ارزش غذایی برای بدن ندارند و توصیه می‌شود افراد بجای مصرف نوشابه‌ها از نوشیدنی‌های دیگر مثل دوغ، آبمیوه ، شیر و ... استفاده کنند.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها