دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۳ / ۲۳:۴۳
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۳۵۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس اقتصاد
پاسخ مقام معظم رهبری به نامه معاون اول رئیس‌جمهور؛

چرا اقدام قاطع در مبارزه با فساد انجام نمی‌شود که مردم نتیجه را به صورت ملموس مشاهده کنند؟

مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه جهانگیری اظهار کردند: اهتمام دستگاه‌های مختلف برای مبارزه با فساد تحسین آمیز است لیکن این سمینار‌ها و امثال آنها چه معجزه ای می‌کند؟ چرا اقدام قاطع در مبارزه با فساد انجام نمی‌شود که نتیجه را مردم به صورت ملموس مشاهده کنند؟

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در همایش ملی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد گفت: مطالبی که رئیس جمهور در ارتباط با فساد بیان کردند بسیار مهم بود و نشان می‌دهد که این دغدغه در کشور وجود دارد.  
 
از اول انقلاب و نظام امام خمینی (ره) یکی از اهداف بزرگشان همین بحث از بین بردن فساد در کشور بود و مقام معظم رهبری نیز همین اهداف را دنبال کردند و در سال ۱۳۸۰ نامه ۸ ماده‌ای را خطاب به سران قوه در همین راستا نوشتند.  
 
وی در ادامه افزود: بعد از این ۱۳ سال بهتر است بررسی کنیم که ببینیم به کجا رسیدیم، آیا نسبت به آن روز صدور نامه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۰ وضعیت کشور بهتر شده است یا خیر. پیداست و دغدغه‌ها نشان می‌دهد که وضعیت بد‌تر شده است.  
 
جهانگیری تصریح کرد: من احساسم این است که رهبری نظام از عملکرد دستگاه‌ها برای مبارزه با فساد راضی نیستند و آمار و ارقام و گزارش‌هایی که از حجم مفاسد گفته می‌شود مثلا روزی که می‌گفتند ۱۰۰ میلیارد تومان فساد شده و یک عده شب خوابشان نمی‌برد که مگر می‌شود در انقلاب همچین ارقامی باشد، اما امروز ارقامی که گفته می‌شود پیداست که یک جای کار ایراد دارد و احساس می‌شود هنوز این موضوعی که باید بسیار مهم به آن بپردازیم، هنوز ورود نکرده‌ایم.  
 
معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: من یک نامه‌ای را اوایل این ماه به مقام معظم رهبری نوشتم و گفتم قرار است یک همایشی برای مبارزه با فساد برگزار شود و وقتی که این همدلی بین سران سه قوه وجود دارد و اگر ایرادی ندارد در پایان این همایش اگر شما صلاح بدانید با شما دیداری داشته باشیم و مقام معظم رهبری در پایان این نامه مطلبی نوشتند. 
 
وی در ادامه متن نامه مقام معظم رهبری را قرائت کرد که به شرح زیر است:

"نقش و اهتمام دستگاه‌های مختلف برای مبارزه با فساد تحسین آمیز است لیکن این سمینارها و امثال آنها چه معجزه‌ای می‌کند؟ مگر برای مسئولان سه قوه وضعیت فعلی مشخص نیست؟ باید با توجه به شرایط جامعه و همفکری مسئولان اقدامات لازم برای مبارزه با فساد صورت گیرد. چرا اقدام قاطع انجام نمی شود که نتیجه را مردم به صورت ملموس مشاهده کنند؟ توقع من این است چه با این سمینار و چه بدون آن، تصمیم ‌ها را بدون هر گونه ملاحظه‌ای برای مبارزه با فساد انجام دهید"

 موفق باشید
(دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳) ۲۳:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها