دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۲
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۳۵۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

ویتامین C اثر مواد سرطان زا را خنثی می‌کند

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به خواص فراوان ویتامین C، گفت: این ویتامین اثر مواد سرطان زا را خنثی می‌کند.

مصطفی حسینی، افزود: این ویتامین حاوی آنتی اکسیدان است و عملکرد آنتی اکسیدان‌ها نیز اثر بر روی رادیکال‌های آزاد است.

وی با بیان اینکه رادیکال‌های آزاد از عوامل ایجاد سرطان هستند، تصریح کرد: ویتامین C به عنوان آنتی اکسیدان رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و از این طریق خاصیت ضد سرطانی دارد.

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه در شهرهای آلوده به خاطر وجود انواع مواد و گاز ناشی از سوخت در هوا افراد بیشتر در معرض سرطان قرار می‌گیرند، تصریح کرد: استفاده از این ویتامین که خاصیت ضد سرطانی دارد، به افرادی که ساکن شهرهای آلوده هستند، توصیه می‌شود.

حسینی به دیگر خواص این ویتامین اشاره کرد و گفت: رشد بافت‌ها، التیام زخم ها، پیشگیری از افتادگی پوست و گونه ها و... از دیگر خواص این ویتامین به شمار می‌رود.

این کارشناس تغذیه با اشاره به دیگر خواص این ویتامین در خصوص رشد و قوام بافت‌ها افزود: این ویتامین تولید کلاژن می‌کند. کلاژن ماده‌ای است که نقش اساسی در رشد و ترمیم سلول‌ها دارد و از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند و ویتامین C از این طریق باعث رشد و قوام بافت‌ها می‌شود.

وی‌ شهروندان را به مصرف پیوسته موادغذایی که حاوی این ویتامین هستند، توصیه کرد و یادآور شد: ویتامین در مرکباتی نظیر پرتقال، لیموشیرین، نارنگی، نارنج و ... به وفور یافت می‌شود.

حسینی‌ اضافه کرد: همچنین گوجه فرنگی، سیب زمینی، گلابی، انار، هندوانه، کیوی، بادمجان، خربزه و... از دیگر موادغذایی هستند که حاوی مقادیر قابل توجهی از این ویتامین مفید هستند.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها