شنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۷
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۳۵۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

تهران میزبان دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، آجیل و میوه های خشک

دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، آجیل، میوه های خشک و صنایع وابسته((IRANNUTS 2014 از 6 تا 9 دیماه سالجاری با حضور صد ها شرکت و واحد تولیدی و فرآوری داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه علاوه بر عرضه و ارائه انواع حشکبار و آجیل و میوه های خشک؛ نوین ترین دستگاه ها ، تجهیزات و صنایع فرآوری و بسته بندی های صادراتی به نمایش گذاشته می شود.

دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، آجیل، میوه های خشک با مشارکت سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تهران و انجمن ها و اتحادیه های خکشبار و صنایع وابسته برگزار می شود.

در این نمایشگاه همچنین؛ تولیدکنندگان و توزیع کنندگان آجیل و خشکبار، شرکت ها، کارخانه ها و کارگاه های بسته بندی خشکبار، واحد ها و کارگاه های پوستگیری، بودادن ، شرکت های پاستوریزه کردن خشکبار، واحد های درجه بندی ، خلال و پودر کردن خشکبار، شرکت ها ، کارخانه ها و کارگاه های فرآوری میوه و سبزیجات خشک، زرشک وعناب، زعفران، چای و قهوه ، ادویه و چاشنی و واحد های تولیدی و صادراتی حبوبات، غلات، برنج، ذرت و گندم؛ نوین ترین و جدیدترین صنایع، تولیدات و خدمات خود را ارائه خواهند کرد.

در دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، آجیل، میوه های خشک:صنایع تبدیلی و جنبی خشکبار،نهاد های کشاورزی (کود ، بذر ، سم و...)،شرکت های دانش بنیان،شرکت های بازرگانی و انجمن ها و تشکل های وابسته ، حضور خواهند داشت و کالاها و خدمات خود را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد.

این نمایشگاه با هدف توسعه و افزایش تولید خشکبار کشور، یافتن بازارهای جدید صادراتی، افزایش صادرات، آشنائی با نوین ترین صنایع و تجهیزات تبدیلی،فرآوری و بسته بندی خشکبار، اشتغالزایی و توجه مسولان به این صنعت برگزار می شود.

این نمایشگاه فرصتی است تا علاوه بر شناسایی و معرفی توانمدی های این صنایع زمینه های ایجاد و تبدیل و استمرار این نمایشگاه به کانون صنعت خشکبار منطقه ، فراهم شود.

در ایران سالانه 200 هزار تن پسته، 160 هزار تن کشمش، 150 هزار تن مغز گردو، یک میلیون و 200 هزار تن خرما، 35 تن انجیر، 50 هزار تن بادام درختی ، 35 تن لوبیا، 90 هزار تن عدس، 300 هزار تن نخود و 270 تن زعفران تولید می شود.

در حال حاضر بیش از 2 میلیارد دلار خشکبار از ایران به کشورهای مختلف صادر شده است. انواع خشکبار ایران به بیش از 50 کشور جهان از جمله آلمان، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، نروژ، پرتغال، آمریکا کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر قطر، امارات متحده عربی، عربستان ، کویت، کشورهای آسیائی چین، کره جنوبی، ژاپن ، استرالیا، روسیه و غیره است.

شرایط و تنوع اقلیمی ایران به گونه ای است که محصولات متنوع کشاورزی با کیفیت مناسب تولید و به لحاظ پیشینه سنتی برخی از این اقلام همانند خرما، کشمش، انجیر، پسته، گردو، بادام و فندق به صورت خشکبار مصرف گسترده ای در بازار داخل و خارج، ایجاد کرده است.

صنعت خشکبار ایران به دلیل دارا بودن کالاهای مانند پسته (رتبه 2 تولید جهان ) خرما (رتبه 2 تولید جهان) ، بادام (چهارمین تولید کننده جهان)، گردو (سومین تولیدکننده جهان)، کشمش (چهارمین تولیدکننده جهان)و فندق (پنجمین تولیدکننده جهان) در بازارهای جهانی شناخته شده اما برغم پیشینه این صنعت و مبادلات گسترده جهانی آن متاسفانه تاکنون نمایشگاهی در خور آن برگزار نشده است.

 

 

 

 

ایرنا

(شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها