چهارشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۳۴۶۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

ممنوعیت توزیع سوسیس،کالباس و فلافل و مواد غذایی فاقد بسته‌بندی در بوفه مدارس

دستورالعمل اجرایی پایگاه تغذیه سالم به مدارس ابلاغ شد که بر این اساس توزیع مواد غذایی فاقد بسته‌بندی، فرآورده‌های گوشتی مانند کالباس، سوسیس،‌ همبرگر،‌ فلافل و سمبوسه غیرمجاز است.

دستورالعمل اجرایی پایگاه تغذیه سالم به مدارس ابلاغ شد. این دستورالعمل براساس ماده سه آیین‌نامه اجرایی تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان و با هدف ارتقای سلامت تغذیه‌ای دانش آموزان سراسر کشور تنظیم شده است که در آن ضمن تعریف پایگاه تغذیه سالم و میان‌وعده، به ویژگی‌های مواد غذایی سالم و غیرقابل مصرف پرداخته شده است.
براساس این دستورالعمل، استفاده از نوشیدنی‌های گازدار، انواع مواد غذایی فاقد بسته‌بندی و اصول بهداشتی، فرآورده‌های گوشتی مانند کالباس، سوسیس، همبرگر و فلافل و سمبوسه غیرمجاز اعلام و تصریح شده است که جدول مواد غذایی قابل عرضه در این پایگاه‌های تغذیه باید در معرض دید دانش آموزان و کارکنان مدارس نصب شود.
در این دستورالعمل، ضمن تأکید بر اصول بهداشتی محیط، ایمنی و مکان پایگاه تغذیه سالم، شرایط بهداشتی ویژه از جمله کارت معاینه پزشکی، بهداشت فردی شامل کوتاه نگه‌داشتن ناخن‌ها و شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و نظافت روزانه محیط پایگاه تعیین شده است.

در این دستورالعمل تصریح شده است، نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل به‌عهده کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی در استان‌ها می‌باشد که ترکیب اعضا و شرح وظایف آن در تفاهم‌نامه امضا شده توسط وزرای آموزش وپرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درج شده است.

تسنیم

(چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها