چهارشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۴۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

سریع ترین املت دنیا

یک آشپز ۷۲ ساله می تواند فقط در عرض ۳۹ ثانیه یک املت خوشمزه برای مشتریانش درست کند. سرعت این آشپز به قدری بالاست که به وی لقب « آقای تخم مرغ» دادند.

آقای «هاوارد هلمر» تمام شهرتش را مدیون تخم مرغ است. او توانسته با املت هایی که میپزد دو رکورد گینس را جابهجا کند. رکورد درست کردن یک املت در 39 ثانیه و درست کردن 427 املت در 30 دقیقه رکوردهای آقای هلمر در آشپزی است.
آقای هلمز برای درست کردن هر املت ابتدا دو تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط می کند و سپس داخل ماهیتابه ای که روی آن کره ریخته می ریزد. سپس شروع به همزدن تخم مرغ در جهت های مختلف می کند و بعد از آن گوجه و اسفناج و فلفل دلمه و حتی مقداری ژامبون داخلش می ریزد و بعد از برگرداندن تخم مرغ روی مواد آن را داخل بشقاب می ریزد.
املت
انجمن تخم مرغ آقای هلمر حدود 42 سال پیش آغاز به کار کرد. او در آن زمان مطالبی درباره شگفتی های تخم مرغ نوشته و کپی می کرد تا روی جعبه های تخم مرغ قرار بگیرد. از آن زمان آقای هلمر شروع به تبلیغ درباره خواص تخم مرغ در نمایشگاه ها، رستوران ها، مدارس آشپزی و تلویزیون کرد. او در تمام این سال ها با سرآشپزهای مشهوری کار کرده و املت های مختلف را به آنها آموزش داده است.
آقای هلمر با چندین مجله آشپزی در ارتباط است و در آن مجلات نیز پیشنهادهای آشپزی اش را تحت تاثیر از تخم مرغ معرفی می کند. همچنین این آشپز خوش حوصله به کشورهای مختلف مانند انگلستان، استرالیا، مالزی و حتی برزیل که مصرف سرانه تخم مرغ پایینی دارد سفر می کند تا در آنجا ترویج تخم مرغ کند.
با این حساب آقای هلمر با همه علاقه ای که به تخم مرغ دارد باید حواسش حسابی به کلسترول خونش باشد.
(چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها