شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۳۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

فعالیت ۱۶۸کارخانه تولید داروهای دامی در کشور /نیازی به واردات نداریم

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر با وجود ۱۶۸ کارخانه تولید داروهای دامی دیگر نیازی به واردات دارو نداریم.

دوره آموزشی منطقه ای اصول بازرسی و ممیزی کارخانجات دارویی جمعه شب با حضور مدیرکل و مسئولان دفتر دارو و درمان و حراست سازمان دامپزشکی کشور و مسئولان ادارات تشخیص و درمان و حراست ادارت کل دامپزشکی ۱۰ استان در قزوین برگزار شد.

محمد حبیبی مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور، نظارت‌های دامپزشکی را با توجه به برخی رقابت های ناسالم در صنعت دارو الزامی دانست و افزود: متاسفانه مصرف دارو در سالیان اخیر در کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده، حال آنکه افزایش قابل توجهی در تعداد دامداری ها به وجود نیامده است.

وی خاطر نشان کرد: تا سال ۱۳۷۹ بیش از ۶۰ درصد نیاز کشور به داروهای دامی از کشورهای دیگر تأمین می شد، ولی در حال حاضر با وجود ۱۶۸ کارخانه تولید داروهای دامی دیگر نیازی به واردات دارو از لحاظ کمی احساس نمی شود لیکن باید در زمینه بالا بردن کیفیت داروهای دامی اقدامات لازم به عمل آید.

حبیبی یکی از اهداف برگزاری این نشست را آموزش نحوه کار با سامانه دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد و گفت: این سامانه که یکی از سامانه های دارویی پیشرو در کشور است، امکان کنترل چرخه و زمان ورود، حمل، نگهداری و توزیع داروهای دامی در سطح کشور را برای مسئولین مربوطه فراهم می کند.

در پایان این دوره آموزشی شرکت کنندگان از یکی از کارخانجات دارویی بازدید و از نزدیک با آخرین دستور العمل های بازرسی و نظارت بر کارخانجات دارویی آشنا شدند.

دوره آموزشی منطقه ای اصول بازرسی و ممیزی کارخانجات دارویی به مدت دو روز در استان برگزار شد.

 

 

 

 

مهر

(شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها