شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۸
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۵۳۳۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس رستوران ها و کافه

رستوران آمریکایی غذای کشورهای دشمن را به مشتریانش عرضه می کند

«رستوران منازعات» در شهر پیتسبورگ آمریکا با هدف آشنا کردن مردم این کشور با فرهنگ مردم کشورهایی که آمریکا با آنها مشکل دارد، غذاهای آن کشورها را به مشتریهای خود عرضه می کند.

پس از رستوران غذاهای ایرانی، افغانی و ونزوئلایی، رستوران منازعات در شهر پیتسبورگ آمریکا از ماه گذشته ارائه غذاهای فلسطینی را آغاز کرد. آغاز به کار این رستوران نشان داد این غذاها طرفداران بیشتری دارد و جنجال برانگیزتر از همه است. رستوران منازعات تلاش می کند مردم آمریکا را با غذاهای ملت هایی که آمریکا با آنها روابط تنش آلود دارد، آشنا کند.
محمد العلمی خبرنگار این شبکه در آمریکا در گزارشی با اشاره به این که پیتسبورگ مرکز قدیمی صنایع فولاد در آمریکا به شمار می رود افزود: در اینجا فکر تاسیس این رستوران منحصر به فرد شکل گرفته است تا حس کنجکاوی آمریکایی ها را برای اطلاع از فرهنگ هایی که در رسانه های آمریکا آنها را به عنوان دشمن به تصویر می کشند، برانگیزد.
جان رابین صاحب این رستوران گفت: هدف این است که از «غذا» به عنوان یک قدرت متحد کننده استفاده کنیم و بحث هایی به وجود بیاوریم و دیگران را بشناسیم.
گزارشگر این شبکه افزود : این رستوران غذاهای ایرانی، کره شمالی، ونزوئلا و افغانستان در اختیار مشتری ها قرار می دهد اما پس از تصمیم به ارائه غذاهای فلسطینی، به سبب تهدیداتی که از برخی طرفداران جناح راست اسرائیل دریافت کرد تصمیم گرفت مدتی فعالیت خود را متوقف کند.
یکی از مشتری ها گفت: غذا لذیذ اما نزاع ناراحت کننده است.
خبرنگار اضافه کرد : صاحبان این طرح می کوشند از طریق چشاندن لذت غذا به آمریکایی ها، تلخی نزاع را به آنها نشان دهند.
مایکلا رایس دانشجوی آمریکایی گفت: غذا وسیله خوبی برای نزدیک شدن به فرهنگهای دیگر است. من تا حالا به فلسطین نرفته ام اما بخشی از فرهنگ آنها را تجربه کردم.
خبرنگار الجزیره ادامه داد: این رستوران کوچک که بین چند دانشگاه قرار گرفته است، به اولین رستوران فلسطینی در شهر تبدیل شده است و به همان اندازه که باعث خوشحالی فلسطینیان منطقه شده است، خشم رسانه های راستگرا در آمریکا را نیز موجب شده است.
احمد عرفات شهروند آمریکایی فلسطینی تبار گفت: ملت آمریکا به طور کلی ملت خوبی است و می کوشد بداند نزاع بین فلسطینیان و اسرائیلی ها بر سر چیست. این رستوران فرصتی را فراهم می کند تا مسئله را از طریق دیگری غیر از تلویزیون ببینند.
(شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها