شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۳۳۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

نارنگی ۵۰۰۰ تومانی جای گوجه را گرفت

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از افزایش قیمت نارنگی در پی افزایش بارندگی خبر داد و گفت: بیش‌ترین حجم مصرف میوه در حال حاضر مربوط به انار، نارنگی، پرتقال جنوب و انگور است.

حسین مهاجران  اظهار کرد: گوجه فرنگی ایران در حال حاضر از منطقه جنوب کشور تولید می شود بنابراین در بخش جنوبی کشور قیمت گوجه ارزان تر است و هر چه به سمت تهران و شمال کشور حرکت کنیم، قیمت گران تر می شود.
وی با بیان این که هزینه بسته بندی و جابجایی بر قیمت گوجه فرنگی تاثیر دارد، خاطرنشان کرد: ورود گوجه فرنگی بهبهان قیمت را کیلویی 500 تومان کاهش داده است و با ورود گوجه فرنگی چابهار و بوشهر از 25 روز آینده قیمت گوجه فرنگی منطقی خواهد شد.
این فعال صنفی در پاسخ به این سوال که در چند سال گذشته وقتی قیمت کالای مصرفی همچون مرغ افزایش می‌یافت مردم حجم خرید خود را افزایش می‌دادند، آیا در حال حاضر بازار دچار چنین وضعیتی شده است، بیان کرد: خیر مردم تنها نیاز خود را خرید می‌کنند و با وجود رب در بازار مردم بیش‌تر به سمت مصرف رب روی آورده‌اند تا گوجه فرنگی.
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، خاطرنشان کرد: خربزه در حال حاضر با قیمت کیلویی 2500 تومان در میدان به فروش می‌رسد و در کنار آن هندوانه میناب و دزفول با قیمت کیلویی 1300 تا 1400 تومان و 1000 تا 1200 تومان به فروش می‌رسد.
وی در پاسخ به این سوال که خربزه گرمسار و ایوانکی در حال حاضر در چه وضعیتی است، گفت: کیفیت و حجم تولیدی خربزه منطقه گرمسار آنچنان بالا نبود که در بازار تاثیر گذار باشد.
مهاجران از افزایش قیمت نارنگی در پی افزایش بازندگی خبر داد و خاطرنشان کرد: بارندگی در چند روز گذشته باعث شده حجم برداشت کاهش یابد و این موضوع افزایش قیمت نارنگی را به همراه داشته است و این محصول در نوع درجه یک خود کیلویی 5000 تومان در میدان عرضه می‌شود.
وی با بیان این که قیمت پرتقال دشتی کیلویی 1500 تا 2 هزار تومان و پرتقال کوهستان 2400 تا 3500 تومان است، ادامه داد:  در حال حاضر حجم بیش‌تر مصرف میوه معطوف به انار، نارنگی، پرتقال جنوب و انگور است که در کنار این‌ها قیمت موز کیلویی 2800 تا 3500 تومان است که قیمت منطقی است.
رییس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی تهران در پاسخ به این سوال مبنی که چرا کیوی در بازار آنچنان علاقه‌مند ندارد، گفت: شایعات صادرات کیوی به روسیه باعث کاهش 25 درصدی قیمت این میوه نسبت به زمان برداشت آن شد و اگر این میوه مسیر صادراتی را طی نکند وضعیت مناسبی در بازار نخواهد داشت.

این فعال صنفی در پاسخ به این سوال که بازار شب چله را چگونه ارزیابی می‌کنید، خاطرنشان کرد: همچنان برای ارائه نظر درباره بازار شب چله زود است .

 

 

 

 

 

تسنیم

(شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳) ۰۹:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها