شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۳۳۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

قیمت گوشت در قصابی‌های کرمانشاه تغییر نکرده است

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه گفت: قیمت دام زنده(گوسفند) در کرمانشاه طی یک سال گذشته نه تنها افزایش نداشته، بلکه در هر کیلوگرم حدود سه هزار تومان‌(حدود 20 درصد) کاهش نیز داشته است.

حیدر ریزوندی  در پاسخ به موارد ذکر شده توسط اتحادیه قصابان کرمانشاه در خصوص قیمت گوشت گوسفند و اینکه هر کیلو گوشت گوسفند را از میدان دام کیلویی 27 هزار تومان می‌خرند، گفت: هم اکنون قیمت لاشه تحویلی در قصابی کمتر از کیلویی 22 هزار تومان است و حتی نسبت به سال‌های گذشته کاهش قیمت هم داشته‌ایم، اما قصابی‌ها این کاهش قیمت را اعمال نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: قیمت عرضه گوشت گوسفند توسط قصابان در سطح شهر کرمانشاه هیچگونه تغییری نداشته و حتی در برخی موارد تحت عناوین گوشت پاک شده و ... افزایش را نیز شاهد هستیم که این امر اجحاف در حق شهروندان کرمانشاهی است.

‌به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه، در سال جاری عرضه دام در میادین دام بیش از تقاضا بوده و در هیچ مقطع زمانی شاهد افزایش قیمت به علت کمبود عرضه دام نبوده‌ایم.

وی میدان دام را محل فروش دام زنده دانست و تاکید کرد: اکنون گوسفند زنده هر کیلو 10 هزار تومان در میدان فروش می‌رود و این در حالیست که قیمت آن در سال 92 هر کیلو بیش از 12 هزار تومان بوده است.

ریزوندی تصریح کرد: چرا اتحادیه قصابان ترتیبی اتخاذ نکرده تا گوشت گوسفند به تناسب افت قیمت زنده، در قصابی‌ها هم افت قیمت داشته باشد؟

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین با قیمت کنونی عرضه دام زنده، لاشه تحویلی در قصابی کمتر از کیلویی 22 هزار تومان تمام می‌شود.

وی با اشاره به نزدکی فصل سرما و کاهش عرضه دام در استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد مسئولین با برنامه‌ریزی صحیح چه در زمان سر ریز تولید به بازار و چه در زمان کم شدن آن به حمایت از حقوق تولید‌کنندگان و مصرف کنندگان توجه کنند.

ریزوندی با بیان اینکه کاهش قیمت دام زنده موجب شد برای حمایت از دامداران وزارت جهاد کشاورزی صادرات دام زنده سبک را آزاد کند، تصریح کرد: با وجود صادرات 90 هزار راس دام، تاکنون نیز همچنان قیمت دام زنده روند کاهشی را نشان می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها