جمعه / ۷ آذر ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۳۳۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بارندگی‌های شدید عامل کاهش عرضه گوجه‌فرنگی/ تولید مشکلی ندارد

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی عامل کاهش عرضه گوجه‌فرنگی را بروز بارندگی‌های شدید و سرما عنوان کرد و گفت: کشت این محصول برای زمستان خوب انجام شده است.

عباس کشاورز  عامل کاهش عرضه گوجه‌فرنگی را بارندگی و سرما عنوان کرد و اظهار داشت: زمانی که موقع برداشت محصول بارندگی شدیدی اتفاق می‌افتد، کشاورزان نمی‌توانند برداشت کنند، امسال در مناطق تولید گوجه فرنگی بارندگی شدید عرضه را بهم ریخته است.

وی با بیان اینکه در مورد گوجه فرنگی و سیب زمینی این عارضه تقریبا همیشه قابل لمس است، افزود: البته کشت گوجه فرنگی برای زمستان خوب انجام شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی در پاسخ به این پرسش که آیا امسال با کاهش تولید گوجه فرنگی مواجه بوده‌ایم؟ گفت: الان زمان تولید گوجه‌فرنگی نیست، کشتی که در تابستان( ماه‌های تیر و مرداد) انجام شده، هم اکنون زمان میوه‌دهی اش است. اگر یک ماه قبل تولید خوب بوده دلیلی ندارد، الان کم شود، ضمن اینکه تولید گوجه‌فرنگی ناگهانی نیست، گوجه محصولی است که به تدریج میوه می‌دهد.

کشاورز  در مورد مباحث مطرح شده مبنی بر کاهش تولید گوجه فرنگی در بهبهان، اضافه کرد: بهبهان یک مرکز تاثیرگذار بر روی تولید گوجه‌فرنگی نیست.

 

 

 

 

 

 

مهر

(جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳) ۱۱:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها