جمعه / ۷ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۳۳۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

میانگین قیمت فروش قارچ کیلویی 4500 تومان است

عضو انجمن پرورش‌دهندگان قارچ میانگین قیمت فروش هر کیلوگرم قارچ در واحدهای تولیدی را 4500 تومان عنوان کرد و گفت: نیمی از قارچ کشور در تهران و کرج تولید می‌شود.

عباس رنجبر اظهار کرد: ظرفیت سالانه میزان تولید قارچ در استان البرز 18 هزار تن است که 30 درصد از این میزان به‌ مصرف داخلی استان می رسد و مابقی به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

وی با اشاره به این‌که رتبه دوم تولید قارچ کشور به استان البرز تعلق دارد، افزود: 50 درصد از قارچ‌های مصرفی کشور در استان‌های تهران و کرج تولید می‌شود.

رنجبر خاطر نشان‌کرد: 35 واحد تولید قارچ در استان البرز وجود دارد که از این تعداد چهار واحد بزرگ و شش واحد کوچک به‌ دلیل مشکلات مالی در آستانه ورشکستگی هستند که این مساله موجب کاهش میزان قارچ تولیدی استان در سال جاری خواهد شد.

وی ادامه‌داد: میانگین قیمت فروش قارچ‌های تولیدی در سال جاری 4500 تومان است که این امر ضررهای مالی زیادی بر دارندگان شرکت‌های تولیدی وارد کرده است.

عضو انجمن پرورش‌دهندگان قارچ گفت: بی ثباتی قیمت قارچ و صنعتی محسوب‌ شدن قیمت سیستم‌های آب واحدهای تولیدی قارچ، از مشکلات عمده این واحدها ‌است.

مدیر عامل اتحادیه قارچ البرز در پایان اظهار کرد: با هدف حمایت از واحدهای تولیدکننده قارچ، تسهیلاتی در نظرگرفته ‌شده ‌است ولی شرایط و ضوابط دشوار دریافت تسهیلات، مانعی بزرگ برای بهره‌مندی تولیدکنندگان از این اعتبارات است.

 

 

 

 

 

ایسنا

(جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها