جمعه / ۷ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۳۲۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیش‌بینی تولید یک‌ میلیون و 300 هزار تن مرکبات در مازندران طی سال جاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به پیش‌بینی تولید یک‌ میلیون و 300 هزار تن مرکبات طی سال جاری در مازندران، گفت: نیازی به واردات نیست.

عزیزالله شهیدی‌فر اظهار داشت: امسال ذخیره‌سازی 30 هزار تن مرکبات شب عید در دستور کار قرار دارد که سهم مازندران 24 هزار تن معادل 90 درصد آن است.

وی بیان‌ داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق جهاد کشاورزی مازندران بحث خرید تضمینی مرکبات شب عید نهایی شده و مقرر شد مرکبات به‌ صورت توافقی از باغداران خریداری شود و همچنین مسئولیت آن را سازمان تعاون روستایی برعهده گرفته‌ است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: سازمان تعاون روستایی اقدامات لازم برای هماهنگی و خرید با تولیدکنندگان و باغداران را انجام می‌دهد.

شهیدی‌فر با اشاره به پیش‌بینی تولید یک میلیون و 300 هزار تن مرکبات امسال در مازندران، گفت: با توجه به این میزان و تولیدات سایر استان‌ها نیازی به واردات مرکبات نیست.

وی درباره قیمت مرکبات اظهار داشت: در حال حاضر قیمت مرکبات برای مصرف‌کننده و تولیدکننده مناسب است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: امسال آفت مگس مدیترانه‌ای با توجه به برف سال گذشته و انجام روش‌های بیولوژیکی کنترل شده‌ است.

شهیدی‌فر تصریح کرد: توصیه ما به باغداران مازندران این است که بلافاصله پس از برداشت میوه نسبت به هرس و مسائل تغذیه‌ای محصول خود اقدام کنند.

وی در پایان یادآور شد: باغداران مازندران بحث سمپاشی زمستانه سیاه‌ریشه و تامین نیاز غذایی درختان را در دستور کار قرار دهند.

 

 

 

 

 

فارس

(جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها