پنج شنبه / ۶ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۲۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

آمادگی برگزاری نمایشگاه تخصصی ارگانیک را داریم

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه باید با تولید محصولات ارگانیک برند این محصولات را در استان معرفی کنیم گفت: انجمن ارگانیک استان در زمینه معرفی محصولات ارگانیک نیز آمادگی برگزاری نمایشگاه تخصصی ارگانیک را دارد.

کیوان کاشفی ظهر چهارشنبه در سمینار و کارگاه آموزشی تولید و تجارت محصولات کشاورزی ارگانیک با حضور اساتید انجمن ارگانیک کشور در اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد گفت: انجمن ارگانیک کشاورزی در استان از حدود هشت ماه پیش آغاز به کار کرد و در واقع یک انجمن تازه تاسیس به حساب می آید.

وی افزود: کرمانشاه قطب کشاورزی در کشور محسوب می شود و از پتانسیل های بالایی در این بخش برخوردار است و بخش کشاورزی اتاق نیز از دو سال پیش فعال بوده اما به صورت رسمی نبوده است.

وی با بیان اینکه انجمن ارگانیک استان آمادگی برگزاری نمایشگاه تخصصی ارگانیک را دارد، افزود: نمایشگاه ارگانیک کشور دی‌ ماه امسال برگزار می‌شود و متقاضیان و علاقه‌مندان می توانند در آن شرکت و محصولات خود را معرفی کنند.

کاشفی خواستار ایجاد یک برند محصولات ارگانیک در استان کرمانشاه شد و گفت: باید در تولید محصولات ارگانیک به نحوی عمل شود که شاهد یک انجمن قوی در این زمینه در سطح کشور باشیم.

وی حمایت خود را از این انجمن اعلام کرد و گفت: اتاق بازرگانی کرمانشاه بسته به توان خود از همه امکاناتش در این زمینه استفاده می کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: : توجه به مصولات ارگانیک می تواند سلامتی را برای ما به ارمغان آورده و از امراضی که ناشی از مصرف محصولاتی که آلوده به مواد شیمیایی و سموم است جلوگیری می کند.

وی اظهارداشت: حدود یک ماه پیش در جلسه‌ای با معاون راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور، اطلاع یافتیم که طرح آمایش کشور طراحی شده است.

کاشفی تصریح کرد: در این طرح دو ویژگی تجاری و کشاورزی در استان کرمانشاه برجسته شده است.

وی خاطرنشان ساخت:کرمانشاه از نظر تجاری خط ارتباطی کشور با عراق و خط ترانزیتی شرق به غرب کشور است.

کاشفی در پایان گفت: در طرح آمایش از نظر کشاورزی هم برنامه‌ریزی مفصلی برای استان شده است که در صورت تحقق آن، صنایع بالادستی هم در استان ایجاد می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

مهر

(پنج شنبه ۶ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها