چهارشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۳ / ۰۸:۲۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۳۲۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آذربایجان غربی رتبه نخست تولید سیب کشور را کسب کرد

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر بازاریابی و تسهیل در زمینه صادرات سیب درختی از آذربایجان غربی تاکید کرد.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در جلسه مشترک خود با اعضای شرکت تعاونی باغداران در ارومیه با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه نخست تولید سیب در کشور را به خود اختصاص داده است گفت: بازاریابی و تسهیل زمینه صادرات سیب درختی در استان ضروری است.

وی به ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه و یکی از اولویتهای تشکلهای تولیدی و باغداران درآذربایجان غربی، بازاریابی و بازاررسانی به موقع و فراهم کردن زمینه صادرات این محصول درقطب تولید سیب کشور در استان است.

محمد علی طهماسبی افزود: با توجه به ظرفیت بالای سیب تولیدی استان در چهارچوب حمایت از باغداران کشور و ایجاد فضای مناسب برای صادرات این محصول به بازارهای داخلی و خارجی  امسال و سال گذشته واردات سیب به کشور ممنوع اعلام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه  این استان با تولید سالانه بیش از5 میلیون و 900تن محصولات کشاورزی یکی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در کشور به شمار می رود گفت: باغداران این استان امسال با برداشت بیش از 930 هزار تن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده اند.

 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳) ۰۸:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها