سه شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۲۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

سهم روسیه از صادرات محصولات کشاورزی ایران به نیم درصد هم نمی رسد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با یادآوری اینکه روسیه یکی از بهترین فرصت‌های بین‌المللی برای محصولات کشاورزی است، گفت: در حالی که ایران ظرفیت تامین بخش زیادی از نیازهای روسیه را دارد اما سهم صادرات ایران در این خصوص فقط 3 دهم درصد بوده و حتی به نیم درصد هم نمی رسد.

محمدمهدی برومندی  در رابطه با استفاده ناصحیح و بیش از حد از سموم و کودهای شیمیایی به گونه‌ای که کارشناسان روسی خواستار این شدند تا بتوانند دوره‌ی تولید محصولات کشاورزی در راستای تولید محصولی در حد استانداردهای جهانی را تحت نظر داشته باشند، گفت: نظارت بر مصرف سموم و کودهای شیمیایی و تولید محصولات کشاورزی سالم و استاندارد یک واقعیت است که عموما هم رعایت می شود اما به نظارت جدی و دقیقتری نیاز دارد.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی افزود:  به دور از فضا سازیی هایی که گاها در رابطه با مصرف کود و سموم شیمیایی در بخش کشاورزی وجود دارد اما باید توجه داشت که به دست آوردن بازار  برای فروش محصولات کشاورزی بخشی از کار بوده  و حفظ این بازارها بخش دوم کار است که اهمیت بیشتری هم دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: با توجه به تحولات رخ داده و اهمیت بدست آوردن و حفظ بازارهای خارجی در شرایط تحریم رعایت استانداردها و تولید محصولات سالم مطابق با معیارهای روز دنیا ضروری است و متولیان بخش کشاورزی باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

برومندی با یادآوری اینکه در حال حاضر از مجموع وارداتی که به روسیه همسایه شمالی ما انجام می گیرد،  سهم ایران فقط 3 دهم درصد است، گفت: در حالی که ایران ظرفیت تامین بخش زیادی از نیازهای کشور پرجمعیت روسیه را دارد اما سهم آن در این خصوص فقط 3 دهم درصد بوده و حتی به نیم درصد هم نمی رسد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در حال حاضر روسیه از کشورهایی مثل کانادا سیب زمینی،  از ترکیه و عراق گوجه فرنگی و گل و گیاه مورد نیازش را از افریقا وارد می کند در حالی که ایران می تواند مرجع اصلی برای تامین این کالاها و محصولات مورد نیاز مردم روسیه باشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس بایستی بتوانیم با تولید محصولات سالم و استاندارد این بازاری  را که بدست آورده ایم حفظ کنیم و در این راستا وزارت جهادکشاورزی باید در بخش تولید نسبت به مصرف کودها و سموم شیمایی نظارت دقیق تری داشته باشند./

 

 

 

 

 

خانه ملت

(سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳) ۱۵:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها