سه شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۳
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۳۲۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

سود حاصل از فروش خرمای بلوچستان نصیب دلالان می‌شود

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: نخل‌کاران بلوچستان نیازمند حمایت دولت هستند.

هدایت‌الله میرمرادزهی افزود: حدود ۶۸ نوع خرما در منطقه بلوچستان کشت می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر اکثر سود حاصل از فروش خرمای منطقه بلوچستان نصیب دلالان می‌شود.

نماینده مردم سراوان در ادامه اظهار کرد: دولت باید کشاورزان استان را در زمینه فروش خرما یاری کند.

میرمرادزهی افزود: بنده در ارتباط با ضرورت حمایت از نخل‌کاران بلوچستان با رئیس‌جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت و معدن و اعضاء کمیسیون کشاورزی مجلس گفتگو کرده‌ام و این مشکل را که حاصل دسترنج نخل‌کاران منطقه با کمترین قیمت به فروش می‌رسد با آنها مطرح کردم تا راه‌حلی برای این مشکل اتخاذ شود. در پی این تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، وزیر جهاد کشاورزی خرما را جزء محصولات خرید تضمینی قرار داد ولی قیمت فعلی خرید تضمینی بسیار پایین است و برای کشاورزان مورد قبول نیست.

وی در ادامه به موقعیت مرز و بازارچه‌های مرزی اشاره کرد و گفت: استفاده از مزیت مرز از جمله در بحث توسعه بازارچه‌های مرزی سیستان‌وبلوچستان راهکار مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد مردم بویژه در روستاهای مرزنشین است.

نماینده مردم سراوان تصریح کرد: مرز غنیمت و فرصتی است که بویژه در سیستان‌وبلوچستان باید از این مزیت در ارتباط با معیشت مرزنشینان بیشتر استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه روستا، اساس توسعه منطقه است با بهره‌گیری و انتقال تکنولوژی‌های نو، توجه به مشاغل خرد و ایجاد معیشت‌های جایگزین و غیروابسته به آب و خاک را باید به صورت جامع و هماهنگ در دستور کار توسعه استان قرار دهیم.

میرمرادزهی افزود: امیدواریم با اختصاص به موقع اعتبارات مصوب سفر اخیر دولت به سیستان‌وبلوچستان و اجرای پروژه‌های عمرانی، کمربند محرومیت این منطقه باریک‌تر شده و حقوق واقعی مردم ادا شود.

 

 

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳) ۱۱:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها