سه شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۲۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

پیشنهاد معافیت موقت تعاونی‌ها از مالیات

عضو هیات مدیره اتاق تعاون ایران کاهش فروش را از مشکلات تعاونی‌ها در جریان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ذکر و پیشنهاد کرد: تعاونی‌ها به طور موقت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.

بهمن عبداللهی، اظهار کرد: با وجود آنکه خدمات بخش تعاون همواره مورد توجه بوده اما متاسفانه نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای شرکتهای تعاونی به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها به دلیل داشتن دفاتر قانونی ملزم به پرداخت مالیات هستند این در حالی است که بیشتر اصناف به دلیل نداشتن دفاتر قانونی یا عدم نظارت لازم تابع اجرای قانون نیستند.

به گفته عضو هیات مدیره اتاق تعاون مرکزی چنانچه اصناف مقید به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نشوند بخش تعاون در یک بازار رقابتی ناعادلانه قرار خواهد گرفت از این رو پیشنهاد می‌شود که تعاونی‌ها به طور موقت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.

عبداللهی کاهش فروش تعاونی‌ها را از جمله مشکلات تعاونی‌ها در جریان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ذکر کرد و گفت: تعاونگران تمکین و تبعیت از قانون را وظیفه خود می‌دانند اما انتظار دارند مشکلاتی که در نحوه اجرای این قانون وجود دارد برطرف شود.

 

 

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳) ۰۹:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها