یکشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۳۱۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

بارفروشان به دلالان میوه علاقه دارند!/ صدور فاکتور استاندارد را جدی نگرفتند

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه اگر فاکتور فروش میوه در میدان بارفروشان درست صادر شود، دیگر بهانه‌ای در اختیار واحدهای خرده فروشی نیست که بگویند فاکتور نگرفتیم و از دلال خریدیم، گفت: فاکتورها همچنان غیراستاندارد از میدان خارج می‌شود، چراکه بارفروشان آن را جدی نگرفته‌اند و علاقه‌مند هستند دلال در کنارشان بماند.

سید حسین مهاجران درباره فروش میوه با فاکتورهای متحدالشکل، اظهار داشت: ابتدا باید بارفروشان این قانون را رعایت کنند و سپس مغازه‌های سطح شهر، رعایت قیمت را نسبت به فاکتورهایی که می‌گیرند داشته باشند.

مهاجران اضافه کرد: ما این اطلاع رسانی را از طرق مختلف انجام داده‌ایم و علاوه بر این، هفته‌ای دو روز واحدهای تحت پوشش‌مان را دعوت می‌کنیم و توضیحات لازم را در این زمینه به آنان می‌دهیم.

وی با بیان اینکه این دستوالعمل قبلا نیز به شکل ارشادی وجود داشت، افزود: قرار شده از اول آذرماه با فرد یا واحدی که به این امر توجه نکند، برخورد قانونی شود.

مهاجران اضافه کرد: فاکتورها همچنان غیراستاندارد از میدان خارج می‌شود، چراکه بارفروشان آن را جدی نگرفته‌اند، ضمن اینکه اگر فاکتور درست صادر شود دیگر بهانه‌ای در اختیار واحدهای خرده فروشی تحت پوشش اتحادیه نیست که بگویند فاکتور نگرفتیم و از دلال خریدیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به اینکه در صورت حذف دلالان مشکل گرانی میوه تا حدی حل می‌شود، گفت: بارفروشان علاقه‌مندند دلال کنارشان بماند، چراکه این امر برایشان سودآور است. بنده در جلسه‌ای هم که در این راستا برگزار شده بود، اعلام کردم که اگر میدانی‌ها به این طرح علاقه نشان ندهند، بی‌فایده است و الان هم به این نتیجه رسیدیم که بی فایده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا ورود تعزیرات به میدان بارفروشان نتوانست قیمت میوه‌ها را در خرده فروشی‌ها کاهش دهد؟ گفت: این اقدام بی نتیجه نبود اما چون امسال تولید برخی میوه‌ها از جمله زردآلو، گوجه سبز و چغاله دچار آسیب شد، قیمت باقی میوه‌ها افزایش یافت و اقدام موثر تعزیرات چندان دیده نشد.

مهاجران با بیان اینکه تعزیرات همچنان در میدان بارفروشان حضور و بر کار آنها نظارت دارد، افزود: اعمال قانون منجر به نتیجه‌دهی می‌شود که هنوز این کار انجام نشده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چگونه با حضور تعزیرات در میدان بارفروشان آنها تن به اعمال قانون نمی‌دهند، گفت: وسعت میدان بسیار زیاد است و این نظارت در سطح همه وسعت آنجا نیست.

 

 

 

 

 

مهر

(یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳) ۱۳:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها