یکشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۳۱۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

حمایت از بخش کشاورزی وابستگی به واردات محصولات غذایی را کاهش می‌دهد

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در صورت حمایت بیشتر دولت از بخش کشاورزی وابستگی به واردات محصولات غذایی کاهش می‌یابد.

دکتر مصطفی قانعی اظهار کرد: وابستگی ایران به واردات محصولات غذایی زیاد است و متاسفانه هنوز هم عزم جدی برای رفع این نیاز دیده نشده است.

وی با اشاره به وابستگی ایران به واردات محصولات غذایی، گفت: در حال حاضر ایران وابستگی 37 درصدی به واردات محصولات غذایی دارد که این وابستگی به نسبت توان ایران برای تولید محصولات کشاورزی، بسیار بالا است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی افزود: وابستگی ایران به واردات محصولات غذایی در حالی است که اگر به توانمندی‌های موجود در کشور ایمان داشته باشیم و موانع را برطرف کنیم، به راحتی می توانیم آن را از بین برده و خود تولید کننده و حتی صادر کننده این نوع محصولات باشیم.

قانعی با ذکر مثالی از واردات محصولات غذایی، گفت: به طور مثال ایران با وجود توانایی زیادی که در تولید برنج دارد، اما برنج زیادی نیز به کشور وارد می کند که این موضوع نشاندهنده بی توجهی به این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر توجه ویژه ای به بخش کشاورزی شود و حمایتهای دولت نیز در این حوزه بیشتر شود، بسیاری از واردات محصولات غذایی که در حال حاضر 6 قلم از 11 قلم واردات به کشور را تشکیل می‌دهد، کاهش خواهیم داد.

قانعی در پایان بیان کرد: محصولات غذایی بالاترین آمار واردات محصولات به کشور را تشکیل می‌دهند که این واردات با حمایت دولت کاهش خواهد یافت.

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳) ۰۹:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها