شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۳ / ۱۶:۱۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۳۱۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

به دلیل نیازمندی به ارز در صادرات سخت‌گیری نمی‌شود

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در برنامه دولت آمده که به صادرات دارای ارزش افزوده امتیاز داده شود و از صادرات مواد خام و اولیه جلوگیری شود اما به سبب شرایط تحریم در این زمینه سخت‌گیری نمی‌شود چراکه به ارز آن نیاز داریم.

یغمور قلی‌زاده، امروز - یکم آذر ماه - در کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های ما عضو شدن در سازمان توسعه تجارت جهانی است، اظهار کرد: ظرفیت‌سازی برای صادرات، کمک و حمایت از صادرات کشور، تسهیل مقررات و آموزش و اطلاع‌رسانی از وظایف این سازمان است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران، معاون سازمان توسعه تجارت ایران دبیرخانه شورای عالی صادرات را مهمترین بخش در این سازمان دانست و افزود: این دبیرخانه مرکب از 17 وزیر است و رئیس جمهور نیز یکی از اعضای این دبیرخانه است.

قلی‌زاده عمده فعالیت‌های پیگیری شده در سال جاری را بحث زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: این موضوع در اولویت امور وزارتخانه قرار دارد و این وزارتخانه در تلاش است برای زیرساخت‌ها ردیف بودجه در سال آینده بگیرد.

وی مشکل کشور را در بخش صادرات زیرساخت‌ها دانست و تصریح کرد: هنوز فرهنگ صادراتی دنیا در کشور ما جا نیفتاده است و سرمایه‌داری با آن عزتی که در دنیا وجود دارد در کشور ما مطرح نیست.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ما از یک سری دستاوردهای جهانی عقب هستیم، افزود: در بحث افغانستان ما هنوز نسبت به این کشور تردید داریم و همان امکاناتی که افغانستان به سایر کشورها می‌دهد باید به ایران نیز بدهد.

وی با بیان اینکه کشور باید روی صادرات غیرنفتی کار کند، تاکید کرد: بحث صادرات وظیفه یک دستگاه نیست و در یک سال گذشته بیشترین تعامل را با بخش خصوصی داشته‌ایم.

قلی‌زاده با بیان اینکه از سال 1389 به این طرف حمایت از صادرات در ادبیات صادرات کشور حذف شده است، گفت: در رابطه با کمک نقدی برای احداث نمایشگاه بین‌المللی استانی در سایر کشورها ردیف بودجه در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان ما در شرایط بسیار سخت رقابت می‌کنند، ادامه داد: صحنه رقابت در صادرات بسته شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: مشکل اساسی خراسان جنوبی را جذب سرمایه‌گذار عنوان کرد در رابطه با معادن بسیار غنی این استان می‌توان سرمایه‌گذار جذب کرد کشورهایی مانند قطر و عمان علاقه‌مند هستند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

قلی‌زاده یادآور شد: بحث تسهیل، زیرساخت‌ها و کمک‌ برای سال آینده جزو مصوبات هیئت وزیران قرار دارد.

 

 

 

 

 

ایسنا

(شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳) ۱۶:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها