شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۳ / ۱۵:۵۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۳۱۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

مقدمات خرید تضمینی شیرخام امروز انجام شد/ ورود طرح به مرحله عملیاتی در ۲ روز آینده

رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران با بیان اینکه مقدمات خرید تضمینی شیر خام امروز در حال انجام است، گفت: خرید تضمینی شیر در یکی ۲ روز آینده در 6 استان اجرایی می‌شود.

سید احمد مقدسی رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران گفت: امروز کارهای مقدماتی و قراردادهای خرید تضمینی شیرخام در حال انجام است و احتمالا از فردا یا پس فردا خرید تضمینی شیر آغاز می‌شود.

وی افزود: محدودیتی در مقدار خرید شیرخام از تولید‌کنندگان وجود ندارد و هر مقدار از شیرخام که توسط کارخانه‌ها جذب نشود توسط سازمان تعاون روستایی از تولید‌کنندگان با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار یعنی 1440 تومان خریداری می‌شود.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران بیان داشت: خرید تضمینی شیر خام از 6 استان کشور قم، قزوین، تهران، اردبیل، خراسان رضوی و جنوبی آغاز می‌شود و شرکت تعاون روستایی ایران متولی خرید است و شیرخام تولیدی دامداران را با بار میکروبی زیر 100 هزار و چربی 3.2 با قیمت 1440 تومان از دامداران خریداری می‌کند.

این گزارش می‌افزاید: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از ابتدای تیرماه سال جاری مقرر شد تا شیرخام تولیدی دامداران با قیمت 1440 تومان از دامداران خریداری شود که از آن روز تاکنون صنایع لبنی از خرید شیرخام با قیمت مذکور سربازده‌اند.

بنابراین به دنبال اعلام مکرر دامداران مبنی بر بصرفه نبودن تولید شیر و درخواست‌های مکرر آن‌ها برای خرید شیر خام توسط صنایع لبنی با قیمت 1440 تومان مصوب دولت بالاخره در هفته گذشته اعلام شد که برای جلوگیری از ضرر و زیان به دامداران شیر بصورت تضمینی از آنها خریداری می‌شود.

براساس این گزارش طبق اعلام صفایی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران هر مقدار از شیرخام تولیدی که توسط صنایع جذب نشود توسط این سازمان برای تبدیل به شیرخشک از تولید‌کنندگان به شرط برخورداری از استاندارهای لازم یعنی بار میکروبی زیر 100 هزار و چربی 3.2 با قیمت 1440 تومان خریداری می‌شود.

خرید تضمینی شیر خام در ابتدا در 6 استان کشور آغاز و سپس این موضوع در کل کشور اجرا می‌شود.

 

 

 

 

 

 

فارس

(شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳) ۱۵:۵۸
اربابی
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ Iran
5
0
0

این موضوع خیلی خوبه، چون واقعا اگه قیمت شیر به همین مقدار 1100 تومان فعلی باقی می ماند دامداریها بسته میشدند


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها