شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۳۱۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

اتاق بازرگانی برای پس از تحریم‌ها سناریو دارد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اتاق بازرگانی برای پس از تحریم‌ها سناریو دارد.

یحی آل اسحاق، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران  در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای و برنامه‌های دولت و بخش خصوصی پس از مذاکرات، اظهار داشت: نتیجه مذاکرات هر چه باشد، چه موافقت بکنند چه نکنند یا مذاکرات را ادامه دهند آنچه هست قبل از ۳ آذر یا بعد از آن هیچ تغییری در مجموعه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی روانی و فرهنگی ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: شرایط پسا مذاکره با شرایط قبل از آن تغییری نخواهد داشت اما باید برای این گزینه‌ها یک سناریوی جدیدی تعریف شود زیرا همه این‌ها در گذشته با یک سامانه‌ای شکل گرفته و خود را با آن به روز کرده‌اند و حال نیازمند برنامه جدید هستند.

آل اسحاق تصریح کرد: در صورتی که نتیجه مذاکرات مثبت باشد یک شرایط ویژه و بسیار سخت برای مدیران و مسئولین بوجود می‌آید که باید برای آن برنامه ریزی کنند اگر در آن شرایط فاقد برنامه باشیم و تنظیم امور نشده باشد مجددا قطع نامه ۵۹۸ تکرار می‌شود.

وی ادامه داد: اگر شرایط به گونه‌ای باشد که تعرفه‌های گمرکی و واردات و صادرات ونحوه مبادلات ارزی و تجاری نیز عوض شود، این موضوعات شرایط جدیدی را می‌طلبد زیرا یک حجمه‌ای به وجود می‌آید که در بازار منطقه‌ای نیازمند نظام مدیریتی هستیم.

آل اسحاق در خاتمه گفت: ما نیز در اتاق بازرگانی تهران به عنوان یک نهاد در بخش خصوصی خود برای پسا مذاکره تحریم‌ها در سناریوهای مختلف آماده کرده‌ایم و مطمئنا دولت هم فکرهایی در این زمینه کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

ایلنا

(شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳) ۱۴:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها