شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۱۳۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

هیچ جای دنیا دولت در اتاق بازرگانی نماینده ندارد که ما داریم

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به این که نشست‌های اتاق بازرگانی خروجی ندارد، گفت: ساختار اتاق بازرگانی کشور ما شبیه اتاق‌های بازرگانی در دنیا نیست و در ایران عضویت در اتاق بازرگانی برای فعالیت اقتصادی اجباری است.

جمشید عدالتیان  در پاسخ به این سوال که آیا نتایج نشست‌های اتاق بازرگانی به دولت منعکس شده و خروجی برای فعالان اقتصادی دارد، اظهار کرد: نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به صورت ماهانه 1 تا 2 ساعت برگزار می‌شود که در کل خروجی ندارد و این موضوع موردی نیست که مدنظر اتاق و فعالان اقتصادی باشد.
وی ادامه داد: در چند وقت گذشته باب شده 15 دقیقه رییس صحبت کرده و بعد از آن فردی که از قبل دعوت شده صحبت خواهد کرد که بیش‌تر نشست‌های هیات نمایندگان به همایش تبدیل شده است.
این فعال اقتصادی با تاکید بر این که باید کارت‌های بازرگانی جمع شود، یادآور شد: ساختار اتاق بازرگانی کشور ما شبیه اتاق‌های بازرگانی هیچ جای دنیا نیست و مشخص نیست اتاق بازرگانی دولتی است یا خصوصی. هیچ جای دنیا در اتاق بازرگانی نماینده دولت حضور ندارد.

عدالتیان با اشاره به این که اتاق‌های دنیا با ارئه خدمات عضو می‌پذیرند اما در ایران به اجبار برای فعالیت اقتصادی باید عضو اتاق‌های بازرگانی بود، افزود: اگر قرار است به WTO بپیوندیم باید تغییراتی در اصل 43 ایجاد شود زیرا بی‌ معنا است که تجارت خارجی درانحصار دولت باشد و بازرگانی باید از انحصار دولت خارج شود.

 

 

 

 

 

 

تسنیم

(شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳) ۰۹:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها