شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۳۱۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

پیشنهاد مشوق صادراتی 100 میلیارد تومانی به دولت را داده‌ایم

اصغری گفت: پیشنهاد مشوق صادراتی 100 میلیارد تومانی جهت خروج ماهیانه 15 هزار تن تخم‌مرغ از کشور و همچنین خارج کردن 15 میلیون مرغ پایان دوره به دولت داده شده است.

هدایت اصغری اظهار داشت: 60 میلیارد تومان مشوق صادراتی به تخم‌مرغ و 40 میلیارد تومان برای خروج مرغ پایان دوره به دولت پیشنهاد شده ولی متأسفانه با تمام نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار کشور هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.
 
** آماده امضای تفاهم‌نامه‌ی بهداشتی عرضه‌ی خمیر مرغ با سازمان استاندارد هستیم

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد و معاونت غذا و دارو استفاده از خمیر مرغ را در محصولات گوشتی ممنوع کرده‌اند تصریح کرد: این امر سبب شد تا مرغ پایان دوره‌ی ما از کیلویی 2 هزار تومان به 700 تومان برسد و ما نتوانیم کشتار وسیعی در خصوص این مرغ داشته باشیم.

اصغری با اشاره به اعلام آمادگی برای عرضه‌ی خمیر مرغ بهداشتی اضافه کرد: ما آماده‌ایم با حضور افرادی از سازمان استاندارد و همچنین معاونت غذا و دارو این کار را به صورت بهداشتی انجام داده و اگر هم در این زمینه تخلفی صورت گرفت با واحدهای مختلف برخورد شود.

وی در پایان یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی اشکالی به استفاده از خمیر مرغ نمی‌گیرند بلکه سازمان استاندارد و معاونت دارو می‌گویند مرغداران از ضایعاتی که مصرف انسانی ندارد خودداری کنند و این خود سبب مشکلات و بحران در صنعت مرغداری کشور شده است.

 

 

 

 

 

 

 

  باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳) ۰۹:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها