جمعه / ۳۰ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۳۱۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

قیمت مرغ تا پایان سال دیگر نوسان ندارد/‌برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا پایان سال جاری نوسان شدید قیمت مرغ در سطح بازار به دنبال عرضه نهاده‌های دامی مورد نیاز نخواهیم داشت.

حسن رکنی عصر امروز در نشستی خبری که در محل اداره کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به تولید سالانه 900 هزار تن تخم‌مرغ در کشور اظهار کرد: در مقطع زمانی 40 روز گذشته در مجموع 11 هزار 362 تن تخم‌مرغ از 11 استان کشور صادر شد.

وی افزود:‌ این مقدار تخم‌مرغ از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، مرکزی، گلستان، کردستان، قم، تهران، اصفهان و آذربایجان به 9 کشور مخاطب انجام شده است.

وی با بیان اینکه شرایط مبادله و صادرات تخم‌مرغ با محدودیت‌هایی مواجه است، گفت: ‌صادرات تجاری تخم‌مرغ نسبت به دیگر اقلام جامعه با محدودیت‌های بیشتری مواجه است و این امر گسترش صادرات با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: البته با اینکه در کشور سالانه 900 هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود افزایش تولید این محصول دامی بیش از مقدار کنونی ممکن است.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سال گذشته 35 هزار تن تخم‌مرغ به دیگر کشورها صادر شد، افزود: سالانه 2 میلیون تن مرغ در سطح کشور تولید می‌شود که در حال حاضر امکان صادرات این محصول دامی نیز وجود دارد.

رکنی ابراز داشت:‌ در حال حاضر عرضه مرغ بیش از میزان تقاضای بازار است واین امر موجب شده که ظرفیت صادرات نباید رشد لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون تن گوشت قرمز سالانه نیاز بازار داخل است ابراز داشت: کمتر از 100هزار تن گوشت قرمز از ابتدای سال جاری به کشور وارد شده است و حتی از 4 ماه گذشته صادرات دام سبک به دیگر کشورها آغاز شده است.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با بیان  اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس مخاطبان صادرات دام سبک از ایران هستند افزود: در مجموع 70 میلیون رأس دام سبک در کشور وجود دارد که به دنبال این هستیم تا با شناسایی نژادهای جدید دامی میزان تولید گوشت قرمز را در کشور افزایش دهیم.

وی همچنین در ارتباط با راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه دام و طیور اظهار کرد: پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اقدامات مؤثری که در حوزه دام و طیور می‌تواند به تحقق این سیاست‌ها منجر شود احصاء شد و اجرای این اقدامات در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که می‌تواند به تحقق سیاست‌های اقتصادهای مقاومتی کمک کند تغییر در میزان بهره‌وری در حوزه دام و طیور است که در این راستا به دنبال این هستیم تا با تعداد دام کمتر محصولات دامی بیشتری تولید کنیم که البته تحقق این مهم نیازمند شناسایی ژن‌های جدید دام در داخل کشور و استفاد از تکنولوژی‌های روز دنیاست.

 

 

 

 

فارس

(جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها