جمعه / ۳۰ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۳۱۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

قیمت گوجه در ارومیه به 4000 تومان رسیده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: قیمت گوجه فرنگی برای مصارف خانگی در ارومیه به 2000 تا 4000 تومان رسیده است.

کریم‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به قیمت گوجه فرنگی در میدان ارومیه گفت: ممکن است در برخی مناطق قیمت گوجه فرنگی تا 10 هزار تومان نیز برسد.

وی افزود: قبول داریم که قیمت کیلویی 4000 تومان برای گوجه فرنگی رقم بالایی برای مصرف کنندگان است ولی تعیین قیمت این محصول خارج از حیطه کاری سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی است. کسانی که توان خرید یک کیلو گوجه فرنگی را به قیمت 4000 تومان ندارند، می‌توانند قیمت 2000 تومانی آن را خریداری نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درباره کیفیت پایین گوجه فرنگی 2000 تومانی تصریح کرد: گوجه 2000 تومانی ندیده‌ام که درباره کیفیت آن اظهار نظر کنم.

کریم زاده تصریح کرد: اینگونه تلقی نکنید که باید گوجه فرنگی به صورت دائم سر سفره مردم وجود داشته باشد. اگر مردم یک هفته گوجه فرنگی مصرف نکنند چه می‌شود؟ مشکلی ندارد زیرا می‌توانند به جای آن رب گوجه فرنگی مصرف کنند.

وی با بیان اینکه امسال در سطح 6600 هکتار در استان کشت گوجه فرنگی داشتیم، افزود: 237 هزار تن گوجه در استان تولید می‌شود و متوسط عملکرد آن 36 تن در هکتار است. مقداری از گوجه فرنگی‌های مزارع به علت بارش برف چند روز گذشته دچار سرمازدگی شده است که این امر باعث بروز خسارت تولید این محصول می‌شود. تولید این محصول نسبت به سال گذشته 27 هزار تن افزایش داشته است.

کریم زاده با اشاره به مازاد بر مصرف 100 هزار تن گوجه فرنگی در استان، گفت: مازاد بر مصرف به کشورهای عراق و ترکمنستان و سایر استان‌ها صادر شده است.

 

 

 

 

 

ایسنا

(جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها