جمعه / ۳۰ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۵
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۵۳۱۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

دروغ نداریم؛آب تهران سالم است

وزیر بهداشت در واکنش به اظهاراتی مبنی بر آلودگی آب تهران به نیتریت، گفت: دلیلی ندارد به مردم دروغ بگوییم، آب تهران سالم است.

دکتر سیدحسن هاشمی ، درباره اظهارات مطرح شده توسط یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر آلودگی آب تهران به نیتریت، گفت: معاونت بهداشت وزارت بهداشت پاسخ این موضوع را پیش از این نیز داده است. چرا که قبلا هم عنوان شده بود بچه‌ای سه ماهه به دلیل مصرف آب جان خود را از دست داده است، سوال آن است که مگر کودک سه ماهه آب می‌نوشد؟ در هر حال آب تهران سالم است.

وی افزود: به دنبال عملکردمان در بیش از یک سال گذشته نیز باید به این باور رسیده باشید که بنایمان آن است به هیچ وجه به مردم دروغ نگوییم، چرا که دوره ما هم مانند دیگر دوره‌ها موقتی است و پس از آن باید نسبت به عملکردمان پاسخگو باشیم. بنابراین چرا دروغ بگوییم، اگر موضوعی باشد حتما به مردم اطلاع می‌دهیم.

هاشمی گفت: به دنبال مطلبی که درباره نیتریت آب تهران در شورای شهر مطرح شد، دستور بررسی همه چاه‌ها را دادیم. از این همه چاه در سطح شهر و البته درست در زمانی که سطح آب سدها کاهش یافته بود و مجبور به برداشت از چاه‌ها بودند، میزان نیتریت تنها در سه حلقه چاه بیشتر از استاندارد بود که مراتب را به دکتر چیت‌چیان، وزیر نیرو انتقال دادیم و ایشان هم پیگیری کردند و همان جا به من گفتند که چاه را پلمپ کنند. حال اینکه ترساندن مردم و گفتن این صحبت‌ها چه دلیلی دارد باید از خود مطرح کنندگان چنین مسایلی پرسید.

وی تاکید کرد: دلیلی ندارد ما بخواهیم خلاف موضوعی را به مردم بگوییم. از طرف دیگر اگر هم موردی هست که ما از آن اطلاع نداریم، عضو شورای شهر که اتفاقا پزشک است و همکار ما، می‌توانست طی تماسی به من یا وزیر نیرو موضوع را اطلاع دهد تا بررسی‌ها و اقدامات لازم را انجام دهیم. مگر کسی دلش می‌آید به مردم آسیب برساند؛ قطعا این طور نیست.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها