جمعه / ۳۰ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۳۱۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بسته حمایت از چای از باغات شروع می‌شود/ سرانه مصرف بیش از تولید است

روزبهانی گفت: بسته حمایت از چای از باغات چای شروع خواهد شد و در حال حاضر برنامه ما حفظ باغات موجود است.

محمدولی روزبهانی که در اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی چای سخنرانی می‌کرد گفت: باید کیفیت چای را از باغات شروع کنیم و در حال حاضر برنامه جامع ما این است با وام به‌زراعی که دولت در اختیار ما قرار داده اصلاح باغات چای را شروع کنیم.

وی در ادامه افزود: میانگین عمر باغات چای کشور 70 سال است و با اعتبار 60 میلیارد تومانی که دولت در سال‌جاری در اختیار سازمان چای قرار داده روند به‌زراعی یعنی هرس کردن باغات، کود دادن، سم و ... در باغات چای شمال کشور را آغاز کرده‌ایم.

روزبهانی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات کارخانجات تولیدکننده چای در کشور بالای 80 درصد قدیمی و کهنه هستند تصریح کرد: ما نیازمند آوردن تکنولوژی جدید به کارخانجات هستیم و این دستگاه‌ها باید از خارج از کشور وارد شود و همه اینها نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید داخلی و خارجی برای حمایت از صنعت چای کشور است.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه روند افزایش مصرف سرانه چای در کشور بیش از روند تولید بوده اضافه کرد: هر ساله رقم صادرات ما کم‌تر شده و به 10 درصد رسیده است و کشورهای آمریکا و ترکیه که زمانی خود واردکننده چای بوده‌اند توانسته‌اند به بازارهای جهانی ورود پیدا کنند.

وی در پایان یادآور شد: ما بحث تبلیغات،‌ برندسازی و همچنین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را در دستور کار داریم که همه اینها نیازمند تعاملات بخش استاندارد و سازمان معاونت دارویی و غذایی بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور است.

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها