پنج شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۳۱۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ماموریت ۲ کارگروه ویژه برای بررسی افزایش قیمت نان در استان‌ها

نوبخت با اشاره به افزایش قیمت نان در استانها گفت: کارگروهی در سطح استانها و کارگروه دیگری در سطح ملی و مرکزی موظف شده‌اند این مسئله را بررسی کنند. تلاش دولت بر این است که خریداران نان ارزان و با کیفیت تهیه کنند.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در خصوص قیمت نان گفت: ما در سال جاری هر کیلو گندم را 1050 تومان از کشاورزان خریداری می‌کنیم و حدود 465 تومان به نانوایان می‌فروشیم؛ یعنی حدود 685 تومان به ازای هر کیلو گندم یارانه پرداخت می‌کنیم. نانوایان باید براساس یارانه‌ای که ما می‌دهیم نان را عرضه کنند.
سخنگوی دولت با اشاره به اعتراض نانوایان افزود: آنها به افزایش قیمت سوخت و کارگر استناد می‌کنند و معتقدند که در این شرایط متضرر می‌شوند. ما در سال‌های اخیر با بی‌کیفیت شدن و کوچک شدن نان مواجهیم و البته ناظرین ما بر این مسئله نظارت دارند و با آن برخورد می‌کنیم. نانوایان می‌گویند به جای اینکه با ما برخورد کنید واقعیت‌ها را در نظر بگیرید تا هیچ نانوایی مرتکب تخلف نشود.
نوبخت با اشاره به افزایش قیمت نان در استانها اظهار داشت: کارگروهی در سطح استانها و کارگروه دیگری در سطح ملی و مرکزی موظف شده‌اند این مسئله را بررسی کنند. تلاش دولت بر این است که خریداران نان ارزان و با کیفیت تهیه کنند. ما همچنین مایل هستیم که در حد امکان گندم را از کشاورزان گرانتر بخریم تا درآمد کافی کسب کنند.
وی در خصوص وضعیت نانوایان گفت: آنها بخشی از جامعه هستند و می‌گویند نان ارزان قیمت نباید باعث متضرر شدن ما شود و ما باید به همه این مسائل توجه کنیم و در عین حال از نانوایان زحمتکش حمایت می‌کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه قیمت خرید گندم از کشاورزان برای سال آینده 1150 تومان تعیین شده، خاطرنشان کرد: دولت همچنان یارانه قابل توجهی پرداخت می‌کند و این غیر از یارانه‌ای است که به طور نقدی به مردم پرداخت می‌کند. دولت همچنان به پرداخت یارانه ادامه خواهد داد تا نان با قیمت و کیفیت مناسب به مردم عرضه شود.

 

 

 

 

 

تسنیم

(پنج شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها