پنج شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۸
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۳۱۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

فقط چند کالای کشاورزی ممنوعیت صادرات دارند

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت کشور با بیان اینکه تعرفه های غیر منطقی مسیر قاچاق را هموار می کند، گفت: ممنوعیت‌های صادرات بخش صنعت برداشته شده و در حال حاضر چند مورد از اقلام بخش کشاورزی ممنوعیت صادرات دارند.

عباس حسینی اظهار کرد: با وضعیت کنونی اقتصادی، دولت تصمیم گرفته با برنامه های بازار، اقتصاد را تحریک کند.

وی افزود: از طریق مطرح کردن گزینه های مختلف از جمله تزریق پول و... این هدف پیگیری می شود که موجب افزایش تورم شده و دولت با تغییر رویکرد، با اخذ تصمیماتی به دنبال راه هایی برای تحرک تولید است که تورم زا نباشد.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت کشور عنوان کرد: اجرایی کردن این تصمیم ها، کار آسانی نیست و باید زیرساخت ها را در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های اقتصادی و توسعه آن تنها با فعالیت یک سازمان ممکن نیست، تصریح کرد: فعالیت اقتصادی مانند یک پکیج عمل می کند که شامل بخش خصوصی و دولتی و همچنین توسعه زیرساخت های تولید و خدمات است.

حسینی ادامه داد: در صورتی که این سه بخش با هم همکاری نداشته باشند، توسعه صادرات امیدی واهی است و ممکن نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه صادرات در راستای مثبت تغییر پیدا کرده است، ادامه داد: در سال 1384 میزان واردات در کشور 3.59 برابر صادرات بوده است اما در حال حاضر 1.5 برابر شده است که در جهت مثبت تغییر پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: با ترویج فرهنگ صادرات باید تکیه کردن بر صادرات نفتی را کنار گذاشت و با بهره بردن از صادرات غیر نفتی، نیازهای ضروری را رفع کرد.

حسینی افزود: در مدیریت همواره باید بر این اعتقاد پیش رفت که از شیوه کنونی، روش بهتری هم هست که باعث افزایش صادرات و توسعه خواهد شد.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت کشور با اشاره به برداشته شدن ممنوعیت صادرات بخش صنعت ذکر کرد: بخش صنعت بر اساس قانون صادرات فعالیت می کند و در حال حاضر چند مورد از اقلام بخش کشاورزی ممنوعیت صادرات دارد که برای برداشتن آنها و روان تر انجام شدن صادرات تلاش می شود.

وی خاطرنشان کرد: معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی منوط به ارائه اظهار نامه مالیاتی است که به علت نا آگاهی، بسیاری از مدیران را با مشکل مواجه کرده است.

او با اشاره به اینکه تولیدکنندگان باید فراکشوری فکر کنند، ذکر کرد: تولید کنندگان باید برون نگر باشند و برای صادرات خارج از کشور برنامه ریزی کنند.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه تعرفه های غیر منطقی مسیر قاچاق را هموار می کند، عنوان کرد: محدود فکر کردن در تجارت جایز نیست و با دیدی بین المللی برای توسعه صادرات، منافع آن متوجه کشور و بویژه استان خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه ویژه به زیرساخت ها و حساسیت بخش دولتی باید برای تجارتی روان در کشور تلاش کرد.

 

 

 

 

ایسنا

(پنج شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها