پنج شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۳۱۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

دولت به جای گران کردن نان، یارانه پردرآمدها را قطع کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی مردم افزایش قیمت نان به صلاح نیست،گفت: دولت باید به جای گران کردن نان یارانه پردرآمدهارا حذف و برای تامین معیشت مردم هزینه کند.

حبیب برومند داشقاپو  در خصوص افزایش 30 درصدی قیمت نان از ابتدای آذرماه با یادآوری اینکه تا کنون حدود 4 میلیون تن گندم وارد کشور شده است، گفت: وضعیت مردم از لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبی نیست و اکثر مردم در  تامین معیشت روزانه خود با مشکل مواجه هستند.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد و  مغان  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر مردم جرء اقشار کم درآمد جامعه هستند، افزود: با توجه به اینکه قوت غالب اکثر مردم نان است دولت باید در خصوص اصلاح و تعیین قیمت نان با دقت بیشتری عمل کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی مردم به هیچ وجه نباید قیمت نان گران شود و حتی اگر لازم باشد دولت  باید از هزینه های دیگر بکاهد  و  این منابع را برای تامین قوت غالب مردم که نان است هزینه کند.

برومند داشقاپو گفت: اینکه دولت  بخواهد به مردم سوبسیت و  یا یارانه بدهد و از سوی دیگر نان مردم را گران کند منطقی نیست و این کار فقط مشکلات مردم برای تامین معیشت روزانه را تشدید می کند چرا که در شرایط فعلی هم  مردم به سختی می توانند مایحتاج اولیه روزانه خود را تامین کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در بعضی از شهرها مردم به علت مشکلات مالی به منظور تهیه نان، کارت بانکی دریافت یارانه خود را در نانوایی ها به ودیعه می گذارند تا بتوانند برای خانواده خود نان تهیه کنند، گفت:  با این وضعیت فکر نمی کنم گران کردن قیمت نان کار عاقلانه و به نفع نظام باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه یارانه ای که دولت به نان اختصاص می دهد رقم خیلی بالایی  نیست بهتر است  دولت به جای اینکه یارانه نان را اضافه و قیمت ها را گران کند نه یارانه بدهد و نه قیمت را بالا ببرد چرا که در شرایط فعلی دولت در تامین اعتبار و پرداخت یارانه با مشکل روبرو است.

برومند داشقاپو با انتقاد از اینکه هنوز وعده دولت برای حذف یارانه پردرآمدها عملی نشده است، گف: بهتر است دولت  به جای اینکه به فقرا یارانه ناچیز بپردازد و نان را گران کند،  یارانه  گروه های پردرآمد جامعه که نیازی به این پولها ندارند را قطع کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداقل 4 میلیون نفر جز گروه های پردرآمد جامعه هستند که نیازی به یارانه ندارند، تصریح کرد: در حال حاضر این افراد یارانه می گیرند و بهتر است دولت یارانه این گروه ها را  قطع و منابع حاصله را برای هزینه های تامین آرد و گندم  و ارائه نان با کیفیت به مردم هزینه کند چرا که اکثر مردم فقیرند و اگر نان گران شود به مردم فشار بیشتری وارد می شود.

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت،افزایش در کشور خبر داد و گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، از ابتدای آذرماه  قیمت نان قیمت حداقل بیش از 10 درصد و حداکثر 30 درصد افزایش و قیمت  گندم و آرد نیز  10 درصد افزایش می‌یابد.

 

 

 

 

خانه ملت

(پنج شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها