پنج شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۳۱۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

مشکل واردات مواد اولیه غذا ارتباطی با موضوع تحریم‌ها ندارد

رئیس انجمن وارد کنندگان مواد غذایی گفت: مشکل واردات مواد اولیه غذا ارتباطی با موضوع تحریم‌ها ندارد.

علیرضا مناقبی، رئیس انجمن واردکنندگان مواد غذایی و عضو هیات رئیسه مجمع واردات در رابطه با شرایط واردکنندگان مواد غذایی پس از کاهش تحریم‌ها اظهار داشت: ضریب مشکلات ناشی از سوء مدیریت داخلی بیش از تاثیر تحریم‌ها است.

وی ادامه داد: نقطه ثقل مدیریت واردات باید متمرکز بر رفع ناهماهنگی‌های میان دستگاه‌های اداری مرتبط با حوزه واردات شود.

مناقبی اضافه کرد: کاهش بروکراسی اداری، اعتماد به بلوغ تشکلهای اقتصادی و به رسمیت شناختن واردکنندگان شناسنامه دار بعنوان بخشی از اقتصاد کشور برای تسهیل مسیر تجارت خارجی ضروری است.

عضو هیات رئیسه مجمع واردات با تایید کاهش کیفیت مواد اولیه استفاده شده در صنایع غذایی اظهار داشت: استعلام‌هایی که شرکتهای تولید کننده از واردکنندگان مواد اولیه دارند، نشان می‌دهد رکود حاکم بر فضای تولید سبب شده تولید کنندگان به سمت کالای ارزان‌تر سوق پیدا کنند.

وی ادامه داد: دولت بدلیل جو روانی حاکم بر بازار و اینکه می‌خواهد قفسه‌های فروشگاه‌ها پرباشد، تفاوتی بین جنس کم کیفیت و با کیفیت قائل نمی‌شود. و این موضوع منجر به رونق تجارت‌های مقطعی و گذرا شده است.

به گفته مناقبی، این مسئله هم در حوزه مواد اولیه و هم در حوزه مواد غذایی فرایند شده به وضوح قابل مشاهده است.

مناقبی با اشاره به این موضوع که زمان آن فرا رسیده که به مسامحه‌ها در حوزه اقلام سلامت محور پایان دهیم، تاکید کرد: با بهینه سازی سازوکارهای اداری، نباید اجازه دهیم کالای بی‌کیفیت به سمت مسیر‌های منتهی به سرزمین ما حرکت کند.

عضو هیات رئیسه مجمع واردات با تایید این نکته که برخی از کالا‌ها با‌‌ همان نامی که به کشور ما صادر می‌شود، به کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شود ولی کیفیت آن‌ها بسیار متفاوت است، تصریح کرد: صرفه جویی ارزی مورد تقاضای دولت، با ورود کالای کم کیفیت که بدنبالش هزینه‌های درمانی به کشور تحمیل می‌شود محقق نخواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: با پول نفت باید برای مردم سلامتی تامین کنیم نه اینکه پول نفت را بدهیم و اقلام بی‌کیفیت وارد کشور کنیم.

 

 

 

 

 

 

ایلنا

(پنج شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها