پنج شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۳ / ۰۲:۰۸
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۵۳۰۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

برگزاری جلسه هم اندیشی جشنواره برترین های صنعت بسته بندی بارویکرد توسعه اشتغال پایدار

به گزارش فودنا، اولین جلسه هم اندیشی جشنواره برترین های صنعت بسته بندی بارویکرد توسعه اشتغال پایدار، با حضور مسئولان مجمع تشخیص مصلحت نظام، سازمان استاندارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اداره کار و امور اجتماعی و فعالان بخش خصوصی در مصلی تهران برگزار گردید.

بیشتر از هر صنعت در بسته بندی لازم است که جهانی بشویم

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران، دکتر سلیمانی به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه به ضرورت رسیدن به آگاهی در ایجاد تشکل در صنعت بسته بندی اشاره کرد و گفت: بیشتر از هر صنعت در بسته بندی لازم است که جهانی بشویم، این در حالی است که 94 خوشه بسته بندی در کل کشور تشکیل شده است، که اعلام گردیده که می توان به یک خوشه خوب در صنعت بسته بندی در قزوین و همچنین شهرک فن آوری مشهد اشاره کرد.

دکتر سلیمانی ضمن اعلام اینکه الزام پیوستن به wpo  این است که بخش خصوصی در ایجاد تشکل یا انجمن و یا باشگاه نقش آفرینی داشته باشد گفت: ما به عنوان حامیان دولتی از اقدامات شما در پیوستن به WPO   و اتخاذ هر تصمیمی حمایت می کنیم، و این تقاضا هم داریم که به تشکلی برسید که همه قبول داشته باشید، که تمامی مشکلات از تفرقه است.

ایشان وجود صدای واحد را در مذاکرات و مراودات تجاری با سازمان های جهانی از مزایای ایجاد این انجمن نام برد و افزود: داشتن صدای واحد برای ارتباط با مجامع  بین المللی  یک لازمه است، فلذا همه ما باید جشنواره پیش رو را با تمام توان حمایت کننیم و محور اصلی این برنامه بر این باشد که وحدت رویه و اتفاق نظر شکل بگیرد تا در نهایت نتیجه ی خروجی این جشنواره بر این باشد تا مجامع جهانی  بدانند باید با چه شخصی طرف صحبت باشند.

دکتر سلیمانی از حضور 200 زیرمجموعه های شرکت شهرک های صنعتی در جشنواره برترین های صنعت بسته بندی که در اسفند ماه برگزار می شود نیز خبر داد.

 

مشارکت تمام ذی نفعان برای ایجاد صدای واحد در صنعت بسته بندی لازم است

دکتر سپهری ریاست موسسه کار و امور اجتماعی در این هم اندیشی گفت: در دنیا تغییرات و تحولات بسیاری صورت گرفته است بطوریکه از کشورهای منطقه نیز عقب هستیم، که می توان به پیشرفت آمریکا، چین، روسیه، کره و .... در این روند رو به رشد اشاره کنیم.

ایشان در ادامه افزودند: عدالت در کشور ما نیز به توسعه پایدار و فراگیر باید برسد، که رسیدن به این هدف همانا همان تحقق عدالت، حفظ محیط زیست و رسیدن به مزایای اجتماعی و اقتصادی است که صنعت بسته بندی را با اهمیت می کند، به همین خاطر  مشارکت تمام ذی نفعان برای ایجاد انجمنی واحد در عرصه ی بسته بندی  دارای اهمیت ویژه ای است و محور این مجموعه نیز باید تشکل خصوصی باشد و دولت نیز حمایت کند تا بتوانیم با بهترین شرایط به wpo  بپیوندیم.بسته بندی اولین شناسه مهم برای محصول است که دارای محورهای گوناگون می باشد که شامل: طراحی، سهولت در استفاده، جذابیت گرافیکی، حفاظت از محصول و شناخت فرهنگ و هویت جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فودنا، ریاست موسسه کار و امور اجتماعی ویژگی های بسته بندی خوب را بر شمرد که از این ویژگیها به میزان جلب توجه مصرف کننده، وجه تمایز با محصول مشابه، هویت کالا، ماندگاری در حافظه مشتری و ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: بسته بندی یک ابزار برای بازاریابی است که می بایست فرهنگ، معیارهای بهداشتی، مقررات های جهانی و همچنین ملاحظات زیست محیطی را در آن رعایت نمود.

دکتر سپهری در نوع بسته بندی در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و اقلیمی را به همراه نیازهای فرهنگی حائز اهمیت دانست و در پایان گفت: الگو برداری با توجه وسعت دنیا مجازی لازم است و امیدوارم با ایجاد تشکل یا باشگاهی در صنعت بسته بندی بتوانید به سازمان جهانی بپیوندید.

 

اصلاح اصول حرکتی مان ما را جهانی می کند

دکتر آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست هم اندیشی گفت: با توجه به اینکه هیچگاه در بین 100 شرکت برتر دنیا حضور نداشته ایم می توان گفت: کارآفرینانمان و همچنین بزرگان صنعت مان در دنیا جایگاه بالایی را ندارند، فلذا آنانکه به نظر جلو هستند به واقع عقب هستند و پیرو آنها همه عقب هستند، پس می توانیم نتیجه بگیریم که جا برای رشد  بسیار داریم.

متاسفانه بزرگترین افتخار ما این است که روی بسته بندی هایمان بنویسیم که هیچ شعبه ی دیگری نداریم و این به این معناست که خودمان هستیم و بس.

موضوع بسته بندی که شما در دست انجام و سازماندهی دارید، همه ی صنعت را جلو می برد و موجب مطالعات دقیق نیز می شود.

در ایران محصول عالی داریم اما بسته بندی مقبولی نداریم و باید ببینیم که چگونه باید شروع کنیم، چقدر زمان داریم که بتوان تمام امور را عالی اداره کنیم.

دکتر آقا محمدی به تغییر نگاه مدیریت و اشراف به ظرفیت ها اشاره کرد و گفت: که این موضوع می تواند ما را جهانی کند، چون اکنون اصول حرکتیمان اقتصادی نیست که باید این اصول نیز اصلاح شود.

 پوستر جشنواره برترین های بسته بندی

رایزنی برای ایجاد تشکل صنعت بسته بندی با 30 هزار مجموعه اما ... !!!

دکتر ایرانمنش تنها عضو wpo  در این نشست گفت: کشور همسایه ما ترکیه از سرمایه های ما استفاده می کند و در نمایشگاه ها به ما پشت می کند و مالزی و دیگر کشورها نیز به همین صورت است و علت این موفقیت نیز عضویت در سازمان جهانی wpo  است.

دکتر ایرانمنش که به عنوان نماینده دو دانشگاه لوند و کار استند سوئد  و همچنین  A&M تگزاس در این مجموعه به اعلام نظرات پرداخته بود گفت: اهمیت تشکیل انجمن و عضویت در سازمان جهانی را به دفعات در رسانه ها اعلام کردیم که متاسفانه باید بگویم دولتی ها بجای حمایت همواره دنبال افتخارات بوده اند و به همین سبب با جناب آقای فخر و همچنین آقای امیری دنبال ایجاد یک وحدت رویه در عضویت سازمان جهانی رفتیم و مکاتبات زیادی را نیز انجام دادیم، که با رایزنی  از اتاق بازرگانی  با 30 هزار مجموعه حقیقی و حقوقی ارتباط برقرار شد که تعداد بسیار کمی پاسخگو بوده اند.

و این عوامل باعث این می شود که زعفران ایران در اسپانیا و پسته ایران در آمریکا و دیگر محصول ها هم به همین شکل بسته بندی به فروش برسد.

 

شبکه خبری صنایع غذایی ایران

(پنج شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳) ۰۲:۰۸
WPO
۱۳۹۳/۰۸/۲۹
5
0
0

World Packaging Organisation WPO


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها