چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۵
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۵۳۰۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

هیچ منعی برای استفاده از روغن پالم نیست

عضو انجمن صنفی صنایع کره گیاهی ضمن بیان اینکه سازمان غذا و دارو هیچ منعی برای استفاده از روغن پالم در نظر نگرفته است، گفت: منشأ اصلی کره گیاهی میوه و دانه‌های روغنی مانند پالم، روغن سویا و ... است.

رادمنش  اظهار کرد: در پالم به دلیل این‌که 50 درصد اسید‌های چرب و اشباع‌ شده وجود دارد، اگر به‌ جا استفاده شود می‌تواند مناسب باشد.

وی افزود: با توجه به این‌که روغن گیاهی منشأ گیاهی دارد و از دانه‌ها یا میوه‌های گیاهی همچون پالم تهیه می‌شود، مصرف آن به تناسب بهتر از روغن‌های جامد است و باید فرهنگ استفاده بیشتر از آن در جامعه شکل بگیرد.

رادمنش با بیان این‌که روغن پالم ترانس ندارد، گفت: در سال‌های اخیر پالم مظلوم واقع شده است اما موضوع اصلی در تمام دنیا این است که استفاده از پالم در جای مناسب خود نه تنها مضر نیست بلکه فواید زیادی نیز دارد.

وی ادامه داد: از آنجاکه یک پروسه شیمیایی از طریق یک محصول طبیعی حاصل می‌شود می‌تواند نتیجه بسیار بهتری را داشته باشد و فواید زیادی را برای سلامت افراد به وجود آورد.

عضو انجمن صنفی صنایع کره گیاهی با بیان این‌که روغن پالم باید در جایگاه مناسب خود یعنی برای روغن‌های سرخ‌ کردنی، تولید مارگارین، صنایع شیرینی و شکلات آن هم در اندازه مناسب استفاده شود، اظهار کرد: سازمان غذا و دارو هیچ منعی برای استفاده از روغن پالم در نظر نگرفته است.

وی روغن گیاهی را بسیار سالم‌تر از روغن‌های حیوانی عنوان و اظهار کرد: اکثر روغن‌هایی که از دانه و میوه روغنی تولید می‌شود، در دمای اتاق به صورت مایع هستند و این به این معناست که میزان اسید غیراشباع در آنها بیشتر از اسید اشباع شده است.

رادمنش ادامه داد: هرچقدر اسید چرب غیراشباع در روغن بیشتر باشد آن محصول سالم‌تر است و با توجه به این‌که روغن‌های حیوانی اکثرا در دمای اتاق به صورت جامد هستند مصرف بیش از اندازه آنها توصیه نمی‌شود.

عضو انجمن صنفی صنایع کره گیاهی با بیان این‌که کره گیاهی یا مارگارین در پروسه تولید به ناچار به صورت جامد تبدیل می‌شود، گفت: زمانی که کره از روغن گیاهی به دست می‌آید طبیعتا سلامت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه در کشور‌های پیشرفته استفاده از مارگارین در سبد غذایی افراد فرهنگ‌سازی شده است، اظهار کرد: در ایران از کره گیاهی بیشتر در پخت و پز استفاده می‌شود و مصرف خوراکی کمتری علی‌رغم فایده زیاد آن دارد.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها