سه شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۸
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۳۰۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

نقش عمده رسانه ها برای ارتقاء آگاهی مردم جهت پیشگیری از سرطان

دکتر مطلق گفت: رسانه ها در آگاهی بخشیدن به مردم برای پیشگیری از سرطان نقش عمده ای دارند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)، رییس اداره سرطان وزارت بهداشت در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به این که افزایش سن جمعیت کشورف مهمترین عامل بروز سرطان است، اظهار کرد: علاوه بر افزایش سن، شیوه زندگی ناسالم  و عوامل محیطی در بروز این بیماری موثرند.

دکتر علی قنبری مطلق با گفت: متاسفانه 50 درصد جمعیت ما دچار اضافه وزن هستند و در این میان 10 درصد از مردم ما سیگار یا قلیان مصرف می کنند اما باید دید سیاستگذاران سلامت کنترل این معضلات چه برنامه هایی دارند.

وی با اشاره به این که ما در این راستا دو نوع پیشگیری در سطح یک و دو داریم، خاطرنشان کرد: پیشگیری سطح یک شامل خود مراقبتی مردم است که باید از عوامل خطر بخصوص ابتلا به چاقی دوری کنند. ضمنا پیشگیری سطح 1 و 2 به طور کلی شامل شناسایی عوامل خطر و افراد در معرض است که تولیت آن را وزارت بهداشت به عهده دارد.

دکتر مطلق با تاکید بر این که رسانه ها در آگاهی بخشیدن به مردم برای پیشگیری از سرطان نقش عمده ای دارند، گفت: ضروری است مردم با خودمراقبتی در جهت مصرف غذای سالم تلاش کرده و از روغن پالم و آب آلوده استفاده نکنند، وزن خود را کنترل کرده و از سبزیجات و میوه زیاد استفاده نمایند.

وی با اشاره به این که 50 الی 75 درصد از سرطان ها توسط مردم قابل پیش گیری است، خاطرنشان کرد: ضروری است اطلاع رسانی در تشخیص زودهنگام، چکاپ و غربالگری سه سرطان سینه، روده بزرگ و دهانه رحم صورت بگیرد و افراد با علائم مشکوک زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند. چون هر چه سرطان زودتر شناسایی شود هزینه های بیمار نیز کمتر خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

(سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها