سه شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۰۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی
نشست خبری با حضور انجمن دیابت گابریک

کنفرانس مطبوعاتی سالروز جهانی دیابت

این برنامه با حضور جناب آقایان دکتر مهدوی ( معاونت مرکز مبارزه با بیماری های غیر واگیر )، مهندس قهرمانی(معاونت پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران)، دکتر نیکو سخن ( مدیر عامل انجمن دیابت ایران)، مهندس کیخانزاده ( مدیر عامل و رئیس هیات مدیره انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک) برگزار شد.

در ابتدا دکتر مهدوی به معرفی هفته دیابت و اعلام عناوین روزهای هفته دیابت پرداختند و در ادامه به شیوع روز افزون آمار دیابت و نقش آموزش در پیشگیری و کنترل دیابت اشاره نمودند.

پس از آن مهندس قهرمانی به معرفی برنامه های مختلف شهرداری در زمینه پیشگیری و برنامه های هفته دیابت پرداختند و به شرح برنامه شاخص شهرداری در بوستان ولایت (روز جهانی دیابت)پرداختند.

و متذکر شدند برنامه  با حضور مسئولین وزارت بهداشت و شهرداری و مرکز مرتبط با دیابت و جمع کثیری از مردم، در ساعت 7:30 آغاز شده و با پیاده روی و سرف صبحانه سالم که از طرف کانون های دیابت خانه های سلامت منطقه های مختلف ادامه پیدا خواهد گردید و در پایان به سالم ترین صبحانه جوایزی اهدا خواهد شد.

در ادامه به برنامه سنجش عدالت در حوزه دیابت اشاره کرده و  با توجه به امار طرح سنجش عدالت در افراد 40 سال به بالا، در مناطق مختلف تهران، اعلام نمودند که بیشترین افراد دیابتی در مناطق 14 و 20 و کمترین افراد دیابتی در مناطق 13 و 17 تهران شناسایی گردیده است.

پس از آن دکتر نیکو سخن در مورد فلسفه روز جهانی دیابت و فعالیت های انجمن دیابت ایران در هفته ملی دیابت سخنرانی نمودند و به معرفی برنامه دهکده دیابت در پارک طالقانی در هفته دیابت و فعالیت های انجمن در طی این هفته پرداختند.

در ادامه مهندس کیخانزاده به معرفی انجمن، تحت عنوان مدرسه دیابت، کمپین روبان آبی و معرفی برنامه هفته ملی انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک پرداختند و به حضور انجمن در فروشگاه های بزرک و پارک ها و مدارس خانه های سلامت و همکاری با شورای سیاست گذاری سلامت صدا و سیما  در طول هفته ملی دیابت اشاره نمودند.


(سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها