سه شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۳۰۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی

پگاه تهران تندیس صادر کننده برتر استان را دریافت نمود

مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان تهران با حضور هاشمی استاندار تهران ، حسین طلا نماینده مجلس شورای اسلامی ، یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی تهران ، یدالله صادقی رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران و جمعی از فعالان اقتصادی روز یکشنبه 25 آبانماه در هتل اسپیناس برگزار شد .

در این مراسم27 شرکت صادرکننده استان تهران از جمله شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران ، که بیشترین حجم صادرات با ارزش افزوده بالا در سال 93 را داشتند ، تجلیل شدند .

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان تهران درمیان جمعی مسوولان و فعالان اقتصادی استان ، گفت:  تولید و صادرات کشور به ویژه در یکسال اخیر رشد خوبی داشته است .


یدالله صادقی افزود : میزان صادرات کالا از استان تهران به خارج از کشور در سال 92 نسبت به سال 91 از لحاظ وزنی بیش از 111 درصد و از لحاظ ارزشی به میزان 3.3 درصد افزایش داشته است .

یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی استان تهران در این تاکید کرد : برای رسیدن به بازارهای هدف صادراتی با شرکت های مطرح در دنیا هماهنگ شده و شریک شرکت های بزرگ شوید .

هاشمی استاندار تهران هم دراین مراسم به هجوم شرکت های خارجی پس از تحریم و لزوم هوشیاری صاحبان صنایع کشور اشاره کرد و گفت : 97 درصد اقتصاد دنیا جذب سازمان تجارت جهانی شده اند و 3 درصد باقی مانده از جمله ایران هم ناچارند به این سازمان بپیوندد .

شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران در این مراسم به عنوان تنها نماینده صنایع لبنی مورد تشویق و تقدیر قرار گرفت و مهندس احمد جریان مدیر عامل پگاه تهران ، پس از دریافت تندیس صادرکننده برگزیده استان دقایقی به ایراد سخنرانی پرداخت و اشاره نمود شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران در سال 92 با هدف افزایش صادرات غیرنفتی هرچند باسهم ناچیز ، بالابردن میزان تولید جهت افزایش بهره وری ، پوشش هزینه های سربار ، حضور در بازارهای جدید با تنوع محصول بیشتر و باتوجه به برنامه استراتژیک سازمان تصمیم به افزایش میزان صادرات به نسبت 20 درصد نسبت به سال قبل گرفت .

وی افزود : در این راستا با بهره گیری از نظرات مشاورین مجرب ، تشکیل تیمهای قوی بهبود ، بررسی ظرفیتهای خالی ، بررس بازارهای صادراتی  وکشش های بازار ، شناسایی محصولات مورد نیاز مشتریان ، تغییر بسته بندی بنا به سلیقه وخواست مشتری وبهبود ساز و کار صادرات ، موفق به صادرات حدود 8000 تن محصول به ارزش ریالی حدود 540 میلیارد ریال و دلاری حدود 21.5 میلیون دلار شدیم ، که نقطه عطفی در صادرات این شرکت می باشد چرا که از نظر ریالی 220 درصد و از نظر مقداری 125 درصد نسبت به سال قبل رشد
داشته ایم .

مهندس جریان پس از دریافت تندیس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد

مهندس یزدان پناه عضو هیئت مدیره پگاه تهران از زحمات مدیر عامل پگاه تهران تشکر نمود

در انتهای این مراسم  تعدادی از صادرکنندگان نمونه نیز مشکلات خود را مطرح کردند . احیای جوایز صادراتی از مهمترین خواسته های مطرح شده بود .


(سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها