چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۳ / ۲۰:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۳۰۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پایان سرشماری کشاورزی در قائمشهر

به گزارش فودنا ، فرماندار قائمشهر از پایان کار سرشماری عمومی کشاورزی در قائمشهر خبر داد.

مهدی محمدی بعد از ظهر در جلسه گزارش عملکرد سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان اظهار داشت: آمارگیران کشاورزی با وجود کار سخت و فشار زیاد، به خوبی از عهده این ماموریت برآمدند.

وی به کاستی‌ها و مشکلات فراوان حوزه پشتیبانی در ستاد اجرای سرشماری عمومی کشاورزی اشاره کرد و گفت: سختی و فشار کار بسیاری بر دوش ماموران آمارگیری در زمان پرسش و پاسخ با خانوار روستایی وجود داشت.

فرماندار قائمشهر از تلاش، کوشش و پاسخگویی روستاییان در اجرای این طرح تشکر کرد و اظهار داشت: سرشماری عمومی کشاورزی هر 10 سال یک بار در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ‌سرشماری عمومی کشاورزی از تاریخ پنج مهر تا 18 آبان سال‌ جاری در سراسر کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در کشور از تبلت برای سرشماری عمومی کشاورزی استفاده شد.

معاون فنی و آموزشی سرشماری کشاورزی قائمشهر نیز در این باره اذعان داشت: از 137 نفری که در مرکز آمار شهرستان ثبت‌نام کردند در نهایت دو نفر با دو ذخیره، با شرکت در کلاس‌ها و آزمون‌های برگزار شده به عنوان ماموران سرشماری انتخاب شدند. 

عبدالعلی ترابی افزود: به‌دلیل تنوع گونه‌های کشاورزی و زمین‌های با متراژهای پایین کار سرشماری در مازندران به سختی انجام شد.

وی در بخش مشکلات سرشماری اذعان داشت: آماده نبودن بستر لازم برای آغاز کار، فشار زیادی را بر آمارگیران متحمل کرد زیرا به دلیل برگزار نشدن تبلیغات لازم قبل از آغاز سرشماری، هر آمارگیری باید وقت زیادی را صرف توجیه به خانوار می‌کرد.

ترابی گفت: در دوره‌های قبلی، آمار بلافاصله در کاغذ ثبت می‌شد ولی در این دوره به دلیل ذخیره‌سازی اطلاعات در تبلت، کارها به کندی پیش می‌رفت که این امر خارج از حوصله روستاییان بود و فشار مضاعفی بر ماموران سرشماری وارد می‌کرد.

وی با اشاره به پایان کار سرشماری در 16 آبان جاری گفت: برای رسیدن به آمار واقعی بهره‌برداران شهری، با همکاری دهیاران نزدیک به یک‌هزار هکتار به زمین‌های زراعی شهرستان قائمشهر اضافه شد.

(چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳) ۲۰:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها