دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۹
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۵۳۰۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

دمنوش‌هایی برای روزهای آلوده هوا/ نان سنگک ضد آلودگی هوا

یک متخصص طب سنتی خوراکی‌های مفید در روزهای آلودگی هوا را اعلام کرد و گفت: مصرف برخی دمنوش‌ها باعث دفع آلودگی هوا و رفع مشکلات تنفسی می‌شوند.

علی حسینی  گفت: در مواقعی که هوا آلوده است می توان برای دفع آثار سوء آن برخی از دمنوش‌های طب سنتی را مصرف کرد مثلاً دمنوش آویشن از بروز مشکلات تنفسی و آسم جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: می‌توان مقداری برگ آویشن و لیمو عمانی را در آب جوشانید و با کمی عسل و نبات مصرف کرد.

حسینی افزود: همچنین نوشیدن دمنوش گل گاوزبان و سنبل‌الطیب نیز توصیه می شود.این دمنوش آرامبخش است و از بروز گرفتگی عروق قلب در هوای آلوده پیشگیری می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: در هوای آلوده مصرف میوه هایی مانند لیموشیرین، نارنگی، پرتقال، انار، انبه، سیب، طالبی و کیوی توصیه می شود.

وی تصریح کرد: سبزی های تازه مانند اسفناج، کلم، کاهو، کرفس، گوجه‌فرنگی، سیر، پیاز، شوید و جعفری در ایام آلودگی هوا بهتر است در برنامه غذایی قرار گیرد.

حسینی مصرف لبنیات را در روزهایی که هوا آلوده است توصیه کرد و گفت: نان‌های سبوس‌دار مثل نان سنگک و نان جو، پسته، بادام، فندق و گردو و تخم‌مرغ، زیتون و جگر جذب مواد سمی در بدن را تا حدود زیادی کاهش می‌دهند.

این متخصص طب سنتی گفت: نوشیدن آب در طول روز باعث تقویت کلیه‌ها و دفع سموم از بدن می شود و می‌توان در طول روز یک فنجان عرق کاسنی و شاتره مصرف کرد که در ایام آلوده توصیه می شوند.

 

 

 

فارس

(دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳) ۱۳:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها