دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۰
سرویس : سلامت- میوه، سبزیجات و گیاهان خوراکی
کد خبر : ۵۳۰۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سلامت- میوه، سبزیجات و گیاهان خوراکی

مصرف کلم و کاهو با کاهش خطر بیماری‌های مغزی در ارتباط است

براساس مطالعات انجام شده، مصرف کلم و کاهو با تجزیه نوعی ماده شیمیایی که مقدار زیاد آن برای مغز مضر و خطرناک می‌باشد، با کاهش خطر بیماری‌های مغزی در ارتباط است.

حمید نجاری متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: بیماری‌ها و اختلالات مغزی و عصبی مشکلی جدی در دنیای امروز است که متأسفانه در بین افراد جوان نیز شایع شده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از بیماری‌های مغزی با برخی از راهکارها امکان‌پذیر است، تصریح کرد: از جمله این راهکارها مصرف مواد غذایی است که عملکرد بهتر سیستم مغزی و عصبی کمک کرده و در عین حال از اختلال این سیستم پیشگیری می‌کند.

نجاری تأکید کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف کلم و کاهو با تجزیه نوعی ماده شیمیایی که مقدار زیاد آن برای مغز مضر و خطرناک می‌باشد، با کاهش خطر بیماری‌های مغزی در ارتباط است.

وی یادآور شد: هوماسستین نوعی ماده شیمیایی است که برای متابولیسم پروتئین لازم است، اما مقدار زیاد آن موجب بروز مشکلات مغزی می‌شود.

نجاری افزود: هوماسستین تأثیرات مخربی بر دیواره‌ سرخرگ‌ها دارد و تجزیه آن نیازمند موادی نظیر فولات و ویتامین‌های B6 و B12 است که این مواد به وفور در سبزیجاتی نظیر کلم و کاهو وجود دارد.

(دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳) ۱۳:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها