یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۸
سرویس : فست فود
کد خبر : ۵۲۹۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فست فود

آپارتاید فست‌فودی در آمریکا!

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که رستوران‌های فست‌فود در آمریکا به شکل محسوس کودکان سیاهپوست و کم‌درآمد را نشانه گرفته‌اند.

بر اساس این مطالعه رستوران‌های فست‌فود در آمریکا کودکان سیاهپوست از خانواده‌های کم‌درآمد و همچنین کودکان ساکن مناطق روستایی را هدف قرار داده‌اند. متخصصان دانشگاه دولتی آریزونا و دانشگاه «ایلی‌نوی» شیکاگو با مطالعه روی 6716 بازار فروش فست‌فودها در سراسر آمریکا، وسعت بازار داخلی و خارجی فست‌فودها در میان کودکان و جوانان را مورد بررسی قرار دادند. این شیوه‌های بازاریابی که کودکان را هدف گرفته‌اند از اهدای اسباب‌بازی‌های رایگان گرفته تا تبلیغات با استفاده از چهره‌ بازیگران و شخصیت‌های مشهور کارتونی و همین‌طور ارائه امکانات برگزاری جشن تولدها برای کودکان را شامل می‌شوند.

در این میان جمعیت قابل توجهی از کودکان سیاهپوست و ساکن مناطق روستایی و کودکان خانواده‌های کم‌درآمد به دلیل هزینه کمتر فست‌فودها بیشتر در معرض این بازار هدفمند قرار می‌گیرند. به‌ ویژه این‌ که در این بازار دادن اسباب‌بازی در رستوران‌های زنجیره‌ای یکی از شیوه‌های پرطرفدار در بین کودکان است. یافته‌های این مطالعه لزوم اعمال محدودیت بر صنایع فست‌فود در هدف قرار دادن کودکان برای مصرف غذاهای ناسالم را بیش از پیش اهمیت می‌بخشد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، محبوبیت دیرینه فست‌فودها به‌ طور گسترده سبب افزایش وزن مردم آمریکا شده است به‌ طوری که بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا (CDC) از هر سه فرد بالغ در آمریکا یک نفر به چاقی مبتلاست. همچنین بنابر مطالعات پیشین، جوامع کم درآمد و روستایی دسترسی کمتری به غذاهای سالم‌تر داشته و بیشتر در معرض مصرف فست‌فودها و در نتیجه افزایش وزن هستند.

«پونام اوری واچاسپاتی»، کارشناس تغذیه دانشگاه دولتی آریزونا با بیان مطالب فوق به خبرگزاری فرانسه گفت: امیدوارم یافته‌های ما کمپانی‌های بزرگ فست‌فود را ترغیب کند تا کودکان را از اهداف تبلیغاتی برای فروش غذاهایشان حذف کنند.
(یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳) ۱۵:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها