شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۲۹۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

دندان‌ تیزکردن افراد سودجو برای قاچاق شیرخشک‌های رژیمی/ مصرف سالانه ۲۰ میلیون قوطی شیرخشک در کشور

دیناروند گفت: یک دلیل عمده کاهش شیرخشک‌های رژیمی در کشور دندان تیزکزدن افراد سودجویی است که این شیرخشک‌ها را از کشور خارج می‌کنند و آن را در کشورهای همسایه به فروش می‌رسانند.

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو ، در خصوص قاچاق شیرخشک گفت: شیرخشک‌هایی که وارد کشور می‌شوند شامل شیرخشک مصرفی نوزادان و شیرخشک صنعتی است که در خصوص قاچاق شیرخشک نوزادان بیشتر این قاچاق مشمول شیرخشک‌های بیماران متابولیک می‌شود که همین امر باعث شده توزیع این نوع شیرخشک‌ها از چند داروخانه اصلی خارج شود تنها در اختیار بیمارستان‌های مرکزی که این بیماران دارای پرونده می‌باشند قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه هزینه هر قوطی شیرخشک رژیمی بیماران متابولیک حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برای سازمان غذا و دارو هزینه دارد، بنابراین ما برای جلوگیری از سودجویی برخی از افراد مجبور هستیم که توزیع این شیرخشک‌ها را محتاطانه انجام دهیم.

دیناروند به شیرخشک‌های معمولی نوزادان اشاره و اظهار داشت: سالانه ۲۰ میلیون قوطی شیرخشک معمولی به طور میانگین در کشور مصرف می‌شود. ما در کشور تنها چهار کارخانه تولید شیرخشک داریم که البته مواد اولیه آن‌ها از خارج وارد می‌شوند و تنها در کشور فرموله می‌شوند.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها