سه شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۳ / ۲۱:۰۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۸۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

قوانین اقتصادی کشور واردات‌محور است/ واردات سالانه ۱۲ میلیارد دلار کالای اساسی کشاورزی

رئیس مجمع عالی واردات گفت: از آنجایی که کشور عمدتاً واردکننده بوده، قوانین جاری و آموزش‌های انجام‌شده هم بیشتر براساس واردات صورت گرفته است.

محمدحسین برخوردار امروز با حضور در غرفه فارس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها درباره اینکه اکثر تجار اعلام می‌کنند قوانین وارداتی بسیار سهل‌تر از قوانین صادراتی است، گفت: این اشکال درست است زیرا کشور واردکننده بوده و تمام قوانین و آموزش‌ها هم براساس واردات انجام شده است.

رئیس مجمع عالی واردات همچنین گفت: سالانه به ارزش 12 میلیارد دلار محصولات اساسی از قبیل گندم، جو، سویا، کنجاله سویا، گوشت قرمز و سفید، شکر و برنج وارد کشور می‌شود که گندم بیشترین سهم را دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا اکنون مجوزهای واردات و صادرات محصولات کشاورزی توسط وزارت جهاد صادر می‌شود، گفت: بله، با تصویب قانون انتزاع همه این اختیارات در حوزه وزارت جهاد و کشاورزی متمرکز شده است.

برخوردار در پاسخ به اینکه آیا شرایط فعلی مناسب‌تر است یا زمانی که مجوزها توسط وزارت صنعت صادر می‌شد؟ گفت: شرایط فعلی که وزارت جهاد و کشاورزی مجوزها را صادر می‌کنند بسیار بهتر است زیرا پراکندگی آماری وجود ندارد و وزارتخانه در قبال آمارهای تولید و وارداتی که اعلام می‌کند باید پاسخگو باشد.

رئیس مجمع عالی واردات گفت: قبلاً آمار واردات 12 میلیون تن شیر هم مطرح می‌شد، اما در عمل، 6 میلیون تن هم نبود.

 

 

 

 

فارس

(سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳) ۲۱:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها