سه شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۲
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۲۸۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

سالم پیر شویم!

یک کارشناس تغذیه گفت: باید مردم کاری کنند تا سالم پیر شوند.

"آرزو کاوه‌ای" ، تصریح کرد: باید کاری کنیم که دچار بیماری‌های مختلف نشویم.

وی تغذیه مناسب را مهمترین شرط در پیری سالم عنوان کرد و گفت: در درجه اول باید انرژی را به اندازه نیاز و مصرف بگیریم و اضافه دریافت نکنیم چراکه باعث چاقی و اضافه وزن شده و شرایطی را فراهم می کند تا از سالم بودن دور مانده و روند پیری را تسریع خواهد کرد.

کاوه‌ای اظهار کرد: روند پیری سلول‌ها را تخریب کرده و آنتی اکسیدان و یا رادیکال‌های آزاد سلول‌ها را از کار طبیعی خود باز می‌دارد به همین ترتیب پیری رخ خواهد داد مانند رگ‌ها که بیماری‌های قلبی و عروقی را به همراه خواهد داشت.

وی از مهمترین عوامل در روند پیری را استفاده از آنتی اکسیدان‌ها عنوان کرد و افزود: آنتی اکسیدان‌ها، رادیکال های آزاد را از بین برده و مانع فعالیت آنها می شود.

این کارشناس تغذیه بیان کرد: مواد مغذی موجود در آنتی اکسیدان‌ها از جمله ویتامین‌های C، E، مواد موجود در املاح سلنیوم که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و موادی که ماهیت ویتامین نداشته اما خاصیت آنتی اکسیدان دارند از جمله مواد موجود در میوه‌ها و سبزیجات رنگی مانند بتاکاروتن و آنتوسیانین را شامل می شود.

وی در ادامه به افراد توصیه کرد: به منظور کند شدن روند پیری حتماً از میوه‌جات و سبزیجات تازه حداقل پنج واحد در روز استفاده کنند تا مقاومت آنتی اکسیدان‌ها در برابر بیماری‌ها را افزایش، سیستم ایمنی بدن را تقویت و روند ضد پیری طی شود.

کاوه‌ای اذعان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده افزودنی‌ها در خوراکی‌هایی مانند سوسیس، کالباس، همبرگر و نوشابه‌های گازدار خاصیت مغذی بودن را نداشته و روند پیری را تسریع می‌کند.

وی در پایان به افراد توصیه کرد: مصرف داروها را کاهش دهند چرا که تاثیر غیرمستقیمی در پیری بدن دارد.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها