دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۲۸۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

وزارت صنعت دیروز میزبان تشکل‌های صنایع غذایی بود/ تشکل‌ها مخالف طرح انتزاع هستند

رئیس سندیکا صنایع کنسروسازی با بیان اینکه روز گذشته وزارت صنعت میزبان تشکل‌های صنایع غذایی برای طرح انتزاع بود، گفت: این تصمیم بدون کار کارشناسی بوده و تبعات زیادی دارد از این رو افرادی که در صنایع غذایی مشغول فعالیت هستند از این موضوع ابراز نگرانی کرده اند.

احمد آزادمرد در خصوص جلسه روز گذشته تشکل‌های صنایع غذایی در وزارت صنعت،‌معدن و تجارت اظهار داشت: در جلسه روز گذشته که با حضور وزیر صنعت و آقای صالحی‌نیا معاون صنایع ایشان برگزار شد،‌ تشکل‌ها مراتب ناراحتی خود را از طرح انتزاع مجلس اعلام کردند.
 
رئیس سندیکا صنایع کنسروسازی با بیان اینکه طرح انتزاع، صنایع تبدیلی را بع وزارت جهاد کشاورزی وابسته می‌کند، افزود: سالها است که وزارت صنعت در این بخش ساختار جداگونه‌ای برای محصولات صنایع غذایی در تمام استانها ایجاد کرده است که کاملا به صورت کارشناسی فعالیت می‌کنند.
 
به گفته وی این تصمیم بدون کار کارشناسی بوده و تبعات زیادی دارد از این رو افرادی که در صنایع غذایی مشغول فعالیت هستند از این موضوع ابراز نگرانی کرده اند.
 
آزاد مرد با بیان اینکه سالیانه 30 درصد از محصولات کشاورزی ضایعات می‌شود، گفت: بهتر است وزارت جهاد برای کاهش ضایعات برنامه‌ریزی کند چراکه بیشتر مواد اولیه صنایع غذایی از محصولات کشاورزی است،‌بنابر این بجای طرح انتزاع بهتر بود وزارت جهاد اقدام به برنامه‌ریزی صحیحی برای افزایش بازدهی محصولات کشاورزی می‌کرد.
 
وی تصریح کرد: اگر طراحان این موضوع در پی کمک به صنایع غذایی هستند باید پرسید آیا به هدفشان رسیدند یا خیر؟ چراکه قطعا در صورت طرح انتزاع بع مشکلات ما افزوده خواهد شد.

رئیس سندیکا صنایع کنسروسازی افزود:  به طور تقریبی تمام فعالان حوزه صنعت غذا مخالف این طرح هستند ولی به هرحال وزارت صنعت نیز کاری از دستش برنمی آید.

  باشگاه خبرنگاران

(دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳) ۱۵:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها