شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۲۷۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

توصیه مهم اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی به عزاداران حسینی

به گزارش فودنا، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی با صدور اطلاعیه ای ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدا...الحسین(ع)، نسبت به ذبح دام در معابر عمومی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هــشـدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به ذبح دام از سوی هیئت های عزاداری و برخی از شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و انجام  قربانی برای اطعام عزاداران در مساجد و تکایا بدینوسیله تاکید می‌گردد به جهت حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلای به بیماری‌های مهلک و خطرناک مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌های تب کریمه کنگو، سیاه زخم و ... و نیز جلوگیری  از آلودگی های زیست محیطی، عزاداران، از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری نمایند.

روابط عمومی دامپزشکی استان ضمن تاکید بر مخاطره آمیز بودن کشتار دام در معابر و مساجد و تکایا از نظر بهداشتی، از خیرین و مسئولین هیئت‌های مذهبی نیز خواست تا گوشت مورد نیاز خود را از قبل از تعطیلات تاسوعا و عاشورا از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نموده و جهت انجام کشتار نذری فقط به کشتارگاه‌ها مراجعه نمایند که بر اساس هماهنگی های بعمل آمده با این مراکز، کشیک فعال در کشتارگاه های دام استان جهت ذبح دام فعال می باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: کشتار دام  تحت هر شرایطی در سطح شهر ممنوع بوده و برابر ماده 688 قانون مجازات اسلامی با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

روابط عمومی این اداره کل، با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای کنترل و نظارت شرعی بر کشتار دام در ایام مذکور، خاطرنشان ساخته:  طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی در سطح تمامی شبکه های  دامپزشکی شهرستان‌ها به حالت آماده باش و فعال بوده و آماده پاسخ گویی به سئوال ها، ابهام ها و رسیدگی به گزارش های مردمی می باشند و شهروندان می توانند در مشهد با شماره تلفن‌های 75-35-7250025 و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل نمایند.

 

 

(شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳) ۱۴:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها